HSG onderzoek

Lieve mensen,

Ben al een tijdje niet meer op het forum geweest... mijn vader is afgelopen december overleden vandaar dat het hele zwanger worden even op een laag pitje heeft gestaan...

Moest eigenlijk vanaf september al een hsg onderzoek laten doen. Nu is het dan eindelijk zover... Maandag moet ik om 4 uur in het ziekenhuis zijn. Vandaag bloed laten prikken.

Nu mijn vraag... wie heeft er ervaring met de HSG test...? Ik neem aan een heleboel van jullie, maar omdat de ervaringen nogal verschillen hoop ik dat jullie me misschien een beetje gerust kunnen stellen over hoe zwaar deze ingreep is!!!

Ik hoor het graag!!!!

Thxxx

Hoi Gemmi,

Allereerst wil ik je even condoleren met je vader. Jeetje meid, wat verschrikkelijk voor je.

Ik heb laatst een hsg onderzoek gehad en het is me erg meegevallen. Nu was het wel dat mijn eileiders goed doorgankelijk waren. Als dit niet het geval is dan kan het wel gevoelig zijn. Wat heel belangrijk is is dat je je zo goed mogelijk onspant. Ik merkte dat ik op een gegeven moment mn benen ging aan spannen en meteen dacht ik, niet doen ontspan!!! (hahaha) Ik probeerde me ook ergens anders op te concentreren. (op het kruisje van het röntgenapparaat) Op het moment dat ze het ballonetje op blazen voelt het net alsof je een eisprong hebt. Ik vond het echt wel te doen. Ga er gewoon blanco in. Het is echt zo voorbij.

Succes!!!!

Groetjes Niekie

Ook bij mij is afgelopen dec. een HSG ondezoek gedaan. Het was niet pijnlijk, alleen die vervelende eendebek inbrengen, grrrrrr. Ik heb inmiddels een hekel aan dat ding. Het inbrengen van de ballon is daarna niet pijnlijk. Het opblazen ook niet, omschrijving beetje kramp in je onderbuik. Bij mij hadden ze de eerste keer de ballon niet goed genoeg opgeblazen, dus tijdens het inspuiten van de vloeistof ging de ballon kapot. Alles moest toen nog een keer! Bij mij was alles goed. Het is "leuk" om je eigen lichaam van binnen te zien op de monitor. Ik wens je heel veel succes en denk aan: je hebt hierna een grotere kans op zwanger worden! Muis.

Terug
Bovenaan