HSG

Hoi Naatje,

Ik heb ook een HSG gehad en vond het erg meevallen. Het is geen prettig onderzoek, dat niet. Maar als je je zo ontspannen mogelijk op weet te stellen dan is het goed te doen.
Het scheelt waarschijnlijk ook dat mij eileiders goed doorspuitbaar waren. Ik had een hele aardige vrouwelijke gyn. en iedereen was heel zorgzaam.
Het fijnste vond ik dat mijn moeder mee was gegaan, voor de morele steun.
Ze mocht zelfs mee naar binnen en naast het bed zitten (met een speciale loden schort aan), zodat we samen op de monitor konden zien dat de contrastvloeistof die ze door je eileidertjes heen spuiten in mijn buik terecht kwam en ze dus goed doorspuitbaar waren. Daarna heb ik het wel eventjes rustig aan gedaan, ja.

Veel sterkte/suc6!
Suus

Hallo Naatjel,

Ik heb in juli die HSG test gehad. Het onderzoek zelf duurt niet zo heel lang hoor, ongeveer een minuutje of 10 en dat is met voorbereiden erbij. Je moet je goed ontspannen (ja makkelijker gezegd dan gedaan) en idd iemand meenemen voor morele steun. Ik had het handje van mijn mannetje vast en die kneepjes deden me heel goed. Als je het onderzoek gehad hebt, heb je het gevoel alsof je heel erg ongesteld moet worden. Niet prettig maar dat duurt een paar uur. Ik heb eigenlijk nooit zo veel last als ik het moet worden dus voor mij viel het goed tegen. Gelukkig kwam er wel uit dat de vloeistof goed door mijn eileiders liep.

Wanneer moet je voor de test?
Heel veel sterkte
Groetjes
patricia

Hoi,

Heel erg bedankt voor jullie reactie en ik had ook al van iemand anders gehoord dat het best wel meevalt, maar ja, dat is maar 1 iemand. Ik ben nu in ieder geval meer gerustgesteld.

Ik moet maandag middag voor een echo + hsg.

Groetjes Naatje.

En hoe ging het?

Bij mij was het echt verschrikkelijk, maar dat vertel ik je liever niet als je het nog moet ondergaan. Mijn linker eileider was niet toegankelijk en het voelde of ik uit elkaar ging spatten. baarmoederkapje ging verkeerd zitten en moest persen en puffen om het er weer uit te krijgen. Ik kon niet meer lopen van de pijn na het onderzoek.

Hoop dat het bij jou beter is gegaan. En dat er iets positiefs uit is gekomen.

Liefs,
Cynthia

Bij mij was het ook een zeer pijnlijk onderzoek (april). Ik wilde echt in elkaar krimpen van de pijn, maar je moet stil blijven liggen. Bovendien moesten ze nog een keer vloeistof inspuiten omdat de eerste keer iets mis ging. Na het onderzoek had ik nog last van bloedingen. Maar dat was na een paar uur over. 's avonds ben ik nog met collega's uit eten geweest en gaan karten. En het allerbeste nieuws: inmiddels ben ik 21 weken zwanger!!!!

Veel sterkte en succes.

Duckie

Terug
Bovenaan