HSG

Hoi allemaal,
Na een jaar en acht maanden lijkt het me lang genoeg om me ook eens bij het forum "als het lang duurt" aan te sluiten.
In het kort mijn verhaal:
November 2006 ben ik gestopt met de pil en vrij snel daarna gestart met tempen om inzicht in m 'n eisprong te krijgen. In mei 2007 voor het eerst naar m 'n ha. omdat ik ontdekt had dat ik niet iedere maand verhoging kreeg, en dus bang was dat ik dan geen eisprong had.   M 'n ha. bevestigde dit min of meer, maar omdat we nog maar zo kort bezig waren adviseerde hij om het toch nog een paar maandjes te proberen.   In Oktober 2007 zijn we uiteindelijk voor het eerst bij de gyn geweest en daarna de molen in.
Het zaad van mijn man is gelukkig goed, maar bij mij werd al snel ontdekt dat ik dus idd. niet iedere maand een eisprong heb en later werd ook nog min of meer ontdekt dat als ik wel een eipsrong had dit niet echt een hele goeie was. Januari van dit jaar ben ik gestart met clomid, en twee of drie rondes later kwam hier pregnyl bij omdat mijn nu goed groeiende eitjes ineens niet vanzelf wilden springen.
Later was 50mg clomid ineens niet meer genoeg, dusop dit moment slik ik dus 100mg clomid.
Omdat deze ronde de 6de is met clomid hebben we afgelopen woensdag een gesprek gehad met de gyn over IUI. Hier gaan we in september mee beginnen, na alle vakanties.   Voor die tijd hebben we dus nog 3 kansen om "gewoon" zwanger te worden. aanstaande zondag is m 'n NOD.
Voordat we aan de IUI kunnen beginnen moet ik eerst een HSG laten maken.
Dit gebeurt op 8 juli, tenzij ik natuurlijk zwanger blijk te zijn.
Kan iemand me wat meer vertellen over de HSG???   Duurt het lang, doet het veel pijn,
heb je er daarna nog lang last van??
En ik heb ook al gehoord dat je erna zo'n half jaar extra vruchtbaar bent??? Mits er geen verklevingen ed. zijn gevonden natuurlijk..
Wie kan me meer vertellen....
Groet, MOON

Hoi Moon,

Jeetje wat een verhaal zeg... hoop dat straks IUI jullie een wondertje gaat brengen!

Maar over de hsg. Ik geef je mijn ervaringe en vergeet niet dat iedereen het weer anders beleeft, dus wordt aub niet angstig!

Mijn ervaring was niet zo fijn, eerlijk gezegd vreselijke pijnlijk. Maar het ging ook een keer verkeerd, dus moest het weer helemaal opnieuw. Ze spuiten een vloeistof door je eileiders om te kijken of dit mooi doorloopt helemaal naar je buikholte toe. Dit was bij mij het geval, behalve links heel iets niet zo soepel. Toen moesten ze iets meer kracht zetten. Maar het was geen belemmering voor een zwangerschap, maar vloog echt tegen het plafond van de pijn. De uitslag was dus goed en ik heb ongeveeer nog een paar dagen erna licht gevloeid. Ik heb ongeveer 2 dagen last van mijn buik gehouden, als een lichte ongi. Ik ben de 2e cyclus na de hsg zwanger geworden... toeval? Ze zeggen dat je 6 maanden erna extra vruchtbaar bent.

Maar nogmaals, er zijn ook meiden die fluitend weer naar buiten lopen hoor! Hopelijk is bij jou ook alles goed en raak je snel zwanger! Veel succes!!!

Liefs Imme (pco, nu 17 weken zwanger)

Hoi Moon,

Ook ik hen een HSG gehad. Ik had me er helemaal op ingesteld dat het vreselijk veel pijn zou gaan doen. was ook best wel bang. Maar ik heb 2 uur van te voren 2 naproxennen ingenomen. Het was niet prettig. Mijn man ging gewoon mee en heeft naast mij gestaan en mijn hand vast gehouden. Het deedt wel pijn maar was wel snel weer weg. Ik heb vooral 's avonds krampen gehad waarschijnlijk kwam toen de vloeistof in mijn buikholte. Maar alles is toch heel erg meegevallen. Was eerder bang van alle verhalen dan dat het (bij mij) daadwerkelijk was.

Bij mij zaten beide eileiders verstopt waardoor er veel druk in mijn baarmoeder kwam maar gelukkig ben ik nu (helaas na een operatie) zwanger!

Heel erg veel sterkte!

Ester (20 weken)

Terug
Bovenaan