Huh, borstvoeding en ongesteld??

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik geef mijn dochtertje volledige borstvoeding, ze is nu bijna 3 maanden.
Nu ben ik ineens ongesteld geworden?
Weten jullie of hierdoor mijn borstvoeding terug kan lopen.
En volgens mij ben ik nu ook meer vruchtbaar.
oppassen dus. haha

Groetjes, conny

Hoi!
Balen he! Ik had dat ook sinds mijn zoon 3 maand is. Hij is nu 5 maanden en ben het wel wat onregelmatiger, maar wel heftig! Ik merk niet dat mijn borstvoeding terug loopt.
Hij treuzelt dan wel wat meer aan de borst. Ik heb eens gelezen dat het iets anders van smaak is als je ongesteld bent!
 Succes!

Hoi Conny,

Mijn kleine man is nu bijna 4,5 maand en ik ben nu al 3 keer ongesteld geworden. de eerste keer toen hij 7 weken oud was. Ik baalde wel want dat leek me wel 1 van de voordelen van borstvoeding. dat je niet/minder ongesteld werd.

Nu was de laatste keer de menstruatie heel heftig 2 weken terug. Ik had het gevoel dat hierdoor mn bv terugliep. na een week toch maar even naar het consultatieburo geweest en hij was inderdaad niks meer aangekomen. Die gaven me het advies om bij te gaan voeden, dus eerste de borst en dan 2 keer per dag na de bv een flesje van 50 cc.

Nu is alleen het probleem dat hij de borst niet meer wil. Is ongelofelijk druk aan het drinken, trekt aan de tepel, sparteld,  laat los. En dat voelt ook voor mij niet prettig. Hij vind het veel makkelijker om uit de fles te drinken. Die drinkt ie in 1 moeite leeg.
Door dit advies is mn bv nog meer teruggelopen heb ik het idee.

Maar ik herken dus wel wat je zegt dat door de menstruatie, maar bedenk je goed of het handig is om te gaan bijvoeden met de fles.

Groetjes Jen

Hi,
ik geef nu ruim 4 maanden en 1 week bv en ben nog niet ongesteld. Mijn 2 vriendinnen met ook elk nog een kleintje (de 1 ook ruim 4 maanden de ander 3 maanden) zijn allebei ook al ongesteld geweest. De borstvoeding kan dan tijdelijk iets terug lopen, maar om dan meteen te gaan bijvoeden zou ik van mijn kindje af laten hangen. Het is zoals al gezegd is wel wat risicovol mbt niet meer ad borst willen, maar daarnaast zou ik het gewoon niet doen als het niet nodig is... Gewoon kijken hoe je kleintje het doet, 2 borsten geven en misschien tijdelijk wat vaker voeden?
Wat betreft de vruchtbaarheid, ook als je niet vloeit ben je wel vruchtbaar hoor!!! Je eisprong vindt wel plaats!
Succes ermee...

Is echt geen garantie hoor dat als je BV geeft je niet ongesteld wordt!! En dat je dan niet zwanger kunt wordt is ook echt een groot fabeltje, oppassen dus!!

Ik heb zelf 2x lang BV gegeven en van teruglopen van de voeding heb ik nog nooit last van gehad. Ik was beide keren ook na 2 /3 mnd weer ongesteld en vond dat fijn. Gewoon weer je normale schema, dan weet je in ieder geval dat dat ook weer 'normaal' is. Tuurlijk is het niet ongesteld zijn ook praktisch, maar ja...

Succer ermee

Over een week is Celeste 6 maanden en heeft al die tijd volledig BV gehad. Ik ben nog niet ongesteld geweest en ik mis het als kiespijn.... het mag voor mij best even duren.

Mor 74

Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties.
De rode week zit er weer op.
Eigenlijk heb ik verder niks gemerkt dat me voeding terug is gelopen.
Gelukkig maar, want de borstvoeding ging de eerste 7 weken erg moeizaam, met borstonstekingen, tepelkloven, en ziekenhuisopnames in combinatie met medicijnen en afkolven. Gelukkig doorgezet want nu gaat het goed.
Vind het alleen wel jammer van ongesteldheid, want ik gebruik bloedverdunners i.v.m. een longembolie, dus nou vloei ik nog erger en heb al snel last van bloedarmoede.
Maarja, is even niet anders, en inderdaad ik weet dat alles nog steeds goed werkt.

Groetjes, conny

Terug
Bovenaan