huh eerste woordjes?

volgende week donderdag 6 maand.
en ze zegt papa en ma ma ma ma en als je het dan zelf snel zegt is het mama en dan houd ze er niet meer mee op.
is dat niet te vroeg?
 
Hoi, ik heb hier net een topic over geschreven bij de mamaclub Maart. Mijn zoontje is vandaag 6 maanden en zegt nu ook mama. Ik heb het een paar keer voor gedaan en nu blijft ie ermee doorgaan, mamamamamamama. Ik vond het heel grappig. En ja, het is wel snel, mijn oudste dochter begon er ook mee rond de 6 maanden.
Groetjes Patricia
 
Mama en papa zijn niet voor niets in de meeste talen mama en papa, of dada. Daar beginnen kindjes mee, het is nog niet gericht op die leeftijd, maar dat leren wij ze snel genoeg.
 
Ja! Die van mij doet dat ook! En ook hele dagen papapapapapappa...... maar ik denk dat het wel heel anders is als ie voor het eerst "mamma" zegt en daar ook daadwerkelijk jou mee bedoelt!

Ik kan niet wachten tot ik hem een keer van het KDV ga halen en hij bij het zien van mij "mamma" roept en naar me toe komt van blijdschap...... aaaah wat is het moederschap toch heerlijk.....
 
Is niet te snel, hoor. Gemiddeld rond de 7 maanden beginnen kindjes met medeklinkers voor klinkers (zonder betekenis) te zetten, dus papa of mama of dada.
6 maanden is dus heel normaal, 5 maanden ook, mijn oudste was bijna 9 maanden en trekt het gemiddelde dan dus weer mooi naar die 7 maanden, haha.

Een woord met betekenis zal zo ongeveer 2 maanden voor tot 2 maanden na zn eerste verjaardag volgen, maar kan ook wel een paar maanden later zijn.
 
Terug
Bovenaan