Huh?? Hoe kan dit nou weer???

Huh??? Hoe kant dit nou weer ?????????

Vanaf het begin heb ik netjes iedere keer de flesjes en de speentjes dagelijks  in de sterilisator gedaan. Nu al sinds een paar maanden niet meer iedere dag, maar 1 keer in de week ofzo. En nu dacht ik vandaag: "Goh, laat ik het eens een keer in de afwasmachine doen, daar moet het tegen kunnen!!".
Ja niet dus!!! Nu zijn de speentjes roze geworden.........
Heeft iemand enig idee hoe dit kan??? Kunnen de speentjes toch  niet in de afwasmachine??

HELLUP SNUFFEL A.U.B.
 
Helaas moet ik dat bevestigen dat speentjes in de vaatwasser verkleuren! Ook sommige plastic doosjes krijgen een rose kleurtje na een vaatwas-beurt. Ik heb de speentjes nog wel gebruikt, maar korte tijd later wel nieuwe gekocht. Nadien heb ik keurig de speentjes met de hand afgewassen en de flesjes bleef ik in de vaatwasser reinigen.
Groetjes!
 
Gatverredarrie!! Hoe zou het kunnen dan?? Ik heb vandaag gelijk nieuw speentjes gehaald. Het zou toch niet zo zijn, dat het in de afwasmachine te heet wordt?? In de sterilisator wordt het (volgens mij) nog vééééél heter. We doen ze dus maar niet meer in de afwasmachine, maar gewoon weer in de sterilisator  één keer in de week (ofzo...).

Vreemd hoor!!
 
Hallo Snuffel,

Dit is mij ook wel eens gebeurd. Kan het zijn dat je ander servies in de vaatwasser had met resten van tomatensaus ofzo? Bij ons verkleuren de spenen als we macaroni hebben gegeten. Dat kan verder geen kwaad, je kunt de spenen gewoon blijven gebruiken, alleen zijn ze roze ;-)
 
haha, dat was schrikken!!!
Ik heb het ook gehad, idd als je iets met tomaat hebt gegeten en er nog resten in het andere vaatwerk zitten. Ik doe ze nog steeds gewoon in de vaatwasser, maar dus niet als er spaghetti oid is gegeten.
Het kan in ieder geval geen kwaad. Ik heb wel altijd begrepen dat je alles van de baby even goed af moet spoelen ivm "chemische restjes".

Groetjes Kirsten
 
Terug
Bovenaan