huibaby

hallo moeders,
ik heb een vraagje over mijn zoontje damian hij is 5 weken en hij is heel huillerig we hebben al van alles geprobeert   en nu las ik de symtonen van huilbabys en die heeft hij dus ook .Dus komt t er op neer dat hij dat ook is .
Mijn vraag is hoelang kan dat huilen aanhouden en wat kun je er aan doen help mij alsjeblieft.
p.s.inbakeren doen we nu ook.

groetjes

hallo moeder van twee,

hoorde pas via een moeder bij mij van de babygym dat bij haar
osteopathie heeft geholpen weet niet of ik het zo goed schrijf hoor .
hoop dat je er wat aan hebt.

Hai,

Ik weet hoe zwaar dat is..... mijn verhaal staat als reactie op een stukje bij ouderschap/relaties. Bij ons heeft het dus heel lang aangehouden..... Onze derde ging die kant ook op, bij haar heeft inbakeren heel veel goed gedaan. Ik weet niet hoe lang je nu al inbakert??? En doe je het volgens het boekje: inbakeren brengt rust???? Dat mijn jongste nog vijf weken was en toen twee weken ingebakerd, sliep ze bijna de hele dag. (hebben mijn twee oudsten nog nooit gedaan). Wakker worden, voeden, hooguit half uurtje wakker en weer slapen tot volgende voeding......

Misschien dat je nog wat meer kan vertellen over wat je allemaal al geprobeerd hebt (en hoelang je dat geprobeerd hebt), of je borst of flesvoeding geeft, of er allergieën voorkomen in de familie, waar je kleintje meestal slaapt.... wat je doet op een dag.... Misschien dat dan andere moeders nog ideeën voor je hebben.... (ik weet wat voor zoekplaatje het is.... maar meestal is er toch nog een oorzaak voor al het huilen...)

Groetjes Nynke

Hallo mama van 2.

Heb je misschien aan het kiss-syndroom gedacht?
Dit houdt in dat er een nekwerveltje verkeerd is geschoten bij de bevalling.
Met fysiotherapie of bij de osteophaat is dit te verhelpen.
Het komt meestal voor bij kindjes die geboren zijn na een snelle of juist langdurige bevalling.
Kindjes hebben dan vaak ook een voorkeurshouding. Ze kijken dan veel naar een kant om het nekje te ontzien.
Ik zou zeker even informeren bij het cb, hier kunnen ze je meer informatie geven, gewoon even bellen.
Succes,
groetjes carlijn

hier moeder van 2 .

bedankt voor jullie reacties.
ik heb bijvoorbeeld met de voeding al veel geprobeert zoals extra omdat we dachten dat hij hongerig was maar dat zijn we al aan t afbouwen want t maakt geen verschil.
Inbakeren doen we nu 5 dagen maar wanneer helpt dat pas echt goed dan .
vannacht heeft hij aardig vast geslapen ik probeer nu namelijk een beetje een vast patroon in de dag te brengen.Gisteravond lag hij voor t eerst in zijn eigen bed te slapen.en toen redde hij wel 4 uur tussen de voeding maar voor dat hij slaapt moet je zolang met hem bezig zijn om hem te troosten   tot dat hij in slaap valt .En vraagje dat kiss-syndroom hoe kun je weten of hij dat heeft dan welke kenmerken heeft dat nog meer dan alleen huilen. alvast bedankt voor de reacties .

Hi,

Als je het inbakeren gelijk vanaf het begin volgens de adviezen uit het boekje inbakeren brengt rust, doet. Helpt het behoorlijk snel. De eerste twee dagen dat je het volgens het boekje doet, slapen ze vergeleken met daarvoor, veel... de derde dag zijn ze weer zover uitgerust dat ze weer even in gevecht gaan en het is dan belangrijk dat je het toch volgens dat ritme volhoudt. Dus wakker, voeden, even spelen op schoot, even tot zichzelf komen in de box, dan bij eerste tekenen van vermoeidheid (gapen, wrijven, onrust) weer inbakeren en gelijk in bed leggen. Ze mogen dan wel even huilen (ideaal is 15 tot 30 minuten, je mag in het begin nog wel je pink aanbieden om de overgang wat te vergemakkelijken... ) Je moet juist proberen om een oververmoeid gevoel tegen te gaan. Want als je je kindje te lang wakker houdt (door rond te lopen, af te leiden etc) raken ze oververmoeid en kunnen dan helemaal slecht in slaap vallen. Juist door je kindje te wennen aan een vaste volgorde, weten ze na een paar dagen al dat het slaaptijd is, zodra de doeken eraan komen.
Eenmaal ingepakt dus niet gaan troosten, sussen, wiegen en dergelijke, want dan kan je kind nog niet zelf in slaap vallen..... Als  je kind  wel zelf in slaap valt, en hij wordt tussendoor wakker (da's normaal) dan raakt hij/zij niet gelijk overstuur, want de situatie van in slaap vallen en de situatie van tussendoor wakker worden zijn gelijk. Terwijl als je kind bij jou in slaap mag vallen, het ontzettend schrikt als bij tussendoor wakker worden, jij er plots niet meer bent.....

Groetjes Nynke

Ik heb heel veel baat gehad bij de osteopaat en manueel therapeut!! Bij ons kwam het huilen voort uit nekklachten (opgelopen tijdens de geboorte), naast het huilen zagen wij als andere symptomen: veel overstrekken en een beetje een voorkeurshouding. Ik heb zelf contact gezocht met een osteopaat, onder het mom: kijken kan geen kwaad en als het niet nodig is, dan weet ik dat ook weer!! Maar het bleek wel degelijk nodig te zijn en nu gaat het hartstikke goed. Via het cb kwam ik bij de fysio terecht ivm de voorkeurshouding, daar liep ook een manueel therapeut rond die nog 2 behandelingen heeft verricht. Succes!!! Ik hoop dat de klachten snel afnemen.

Terug
Bovenaan