(Huid/zenuw)pijn na keizersnede

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Wie o wie herkent zich hierin..</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Inmiddels is mijn keizersnee 4 weken geleden. Sinds een week of 2 heb ik last van huidpijn/zenuwpijn in het gebied tussen mijn litteken en mijn navel. Mijn kleding irriteert enorm en aanraking is ook erg vervelend. Op internet, ik weet het dr. Google is een slechte raadgever, lees je vanalles over Neuropathie… ik ben erg bang dat ik hier last van heb en deze pijn dus chronisch is ivm beschadigde zenuwen. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">De verloskundige gaf ook aan dat het ook zenuwen konden zijn die weer aan elkaar groeiden en dit het vervelende gevoel veroorzaakt…. </p>

Ikzelf ben 2 keer bevallen middels een keizersnede en weet wat je bedoeld. Je zegt dat het 4 weken geleden is, is heel normaal dat de zenuwen van de huid pijn doen. Deze zijn doorgesneden en moeten weer helen. Het kan echt wel even duren voordat alles weer wat normaal aanvoelt, dus ik zou het die tijd geven. Bij mijn eerste keizersnede heeft dit wel een half jaartje geduurd, werd natuurlijk wel langzamerhand steeds beter. Nu de tweede is 10 weken geleden en heb 1 plek die wat dof maar toch ook wat pijnlijk aanvoelt. Zijn echt die zenuwen. Neuropathie zou ik even loslaten. Daarbij zie je namelijk vooral een gevoelLOOSheid. Dus geef het de tijd. De kans is heel erg groot dat het vanzelf beter gaat worden.

Herkenbaar. Ik ben 3 maanden geleden bevallen door een spoed keizersnee en heb soms nog wel eens dat het erg gevoelig is. Geef het tijd en vooral rust. Door te veel fysiek weer bezig te zijn kan je litteken weer gevoelig worden en zeer doen. Het word vanzelf minder, belooft ? en mocht je twijfelen, bel gewoon de dokter. Je kent je eigen lijf het beste natuurlijk.
Je bent kort geleden bevallen, het heeft gewoon wat tijd nodig.

Dit is hele normale pijn na een keizersnede. Niet alleen je huid is doorgesneden, ook de zenuwen die in dat gebied lopen. Het bestellen van deze zenuwen geeft deze pijn. Het gaat over naar kan best even duren. En dit gebied zal altijd wat gevoelig blijven, vooral bij bijvoorbeeld weetsveranderingen.

Terug
Bovenaan