Huiduitslag baby 11 maanden

<p>mijn dochter heeft op haar romp rode vlek vormige huiduitslag. De randen van de vlek zijn roder dan de binnenkant van de vlek. Beetje een landkaart idee.</p><p>Herkent iemand dit? Weet iemand hoe dit heet? En wat wij hier aan kunnen doen? <br /><br /></p><p>Bedankt!</p>
 
Als je het weg kan drukken is het meestal niks. Is mij altijd verteld door de huisarts. Zolang ze er geen koorts bij hebben ook nog geen paniek.

Je zou wel altijd even kunnen bellen naar de HAP misschien weten zij wat het kan zijn. En ook wat je er eventueel op kan smeren.
 
https://www.kidsclin.nl/huidirritatie/alles-over-rode-huiduitslag.php
Het ziet er uit zoals de foto met de huiduitslag op de benen van het kind. Maar lichter van kleur in de binnenkant huiduitslag.
 
Laatst ben ik mij ook rot geschrokken toen mijn dochtertje van toen 4 maanden volledig onder de uitslag zat. Het begin met heel veel rode plekjes, alsof ze door muggen flink te pakken was genomen. En vervolgens werden in korte tijd de rode plekjes steeds groter. En klopt jouw beschrijving van een (grillige) rode rand en een wittere binnenkern klopt heel erg. Jij stuurde een link van een site, en daar zie je de achterkant van iemands benen. Daar leek het het meest op, maar dan dus lichter in het midden. Achteraf bleek het bij mijn dochter galbulten/ netelroos te zijn. Ik moet alleen zeggen dat als ik daarop ging googlen dat ik niet precies de foto’s kan zien van hoe heftig mijn dochtertje eruit zag. Het kan een reactie van een allergie zijn, maar ook een reactie op een virus in het lichaam. Mijn dochtertje heeft koelzalf voor de jeuk gehad en na 24uur trok het best snel weer weg.

Hopelijk is dat bij jullie ook zo, want dan is het onschuldig en niet besmettelijk. Sterkte hoor, want het is altijd flink schrikken
 
Terug
Bovenaan