huiduitslag

Mijn zoontje van 12 dagen oud heeft een rode uitslag op zijn lichaam gekregen. Het breid zich in snel tempo uit en het zijn rode vlekken met kleine bultjes erop en het is nogal droog. Volgens mij jeukt het flink, want hij huilt veel. Ik geef borstvoeding en was hem nu niet meer met zeep. Weet iemand wat het is, wat ik er aan kan doen?
 
Hoi hoi, zulke jonkies krijgen om de haverklap vlekjes en pukkeltjes, en meestal niks om je zorgen te maken. Misschien heb jij iets gegeten waar hij nog aan moet wennen of zo! Smeer hem lekker in met olie ofzo, dat helpt nog wel eens. Als je je echt zorgen maakt kan je altijd de verloskundige bellen. Heel veel sterkte en veel plezier met je nieuwe zoontje. Liefs van een moeder van 3 zonen!
 
Onze baby heeft dat ook gehad.
ik ben toen naar de huisarts gegaan en die zei....wat wil je nou,hij heeft 9 maanden in je buik gezten en is bescherm tegen alles.
Nu komt hij in de buiten lucht,en wordt zijn lichaampje bloot gesteld aan allerlij stof en dergelijke deeltjes.
het is dus gewoon denk ik een beetje aftasten....
 
Mijn zoon had ook hele rare uitslag (rood en extreem droog) en ik ben daarmee naar de dokter geweest. Hij kon zien dat hij allergisch is en dat het niet door voeding of zeep kwam. Toen ben ik bij mezelf nagegaan wat het zou kunnen zijn en hij kreeg het sindsdien ik een wollen dekentje ben gaan gebruiken. Hij heeft nu alleen nog maar katoenen stoffen om zich heen en het is over!
Ik zou gewoon naar de huisarts gaan en die kan zo zien wat er zou kunnen zijn!

Succes!

p.s. ik zie nu dat het een dikke maand later is, weet je al wat het is/ was?
 
Terug
Bovenaan