Huiduitslag

Afgelopen week was mijn dochtertje van 4 maanden erg verkouden en toen heb ik babydampoo op haar borst en hals gesmeert. Het hielp wel goed alleen na twee dagen kreeg ze huiduitslag. Allemaal rode bultjes wat jeukt want ze zit er steeds aan te krabben. Omdat ze een gevoelige huid heeft had ik er al vaseline op gesmeerd maar dit maakte het alleen maar erger. Mentol voor kinderen, dacht ik toen maar dat is pas vanaf 1 jaar. Iemand een oplossing want ze heeft er veel last van.
 
Waarom shampoo op haar borst smeren?

Shampoo is om uit te spoelen dus kan me voorstellendat het is gaan irriteren.

Vaseline sluit de huid af waardoor het extra gaat broeien vooral met dit weer.

Wat je kan gebruiken is baby balsem met eucaliptus en dat dan op haar truitje of zo smeren liever niet op de borst.

Als ze een verstopt neusje heeft kan je ook otrivin baby gebruiken dat werkt hier erg goed.

 
Ik neem aan dat ik het wel goed begrijp en dat er Dampo staat en geen shampoo... Probeer haar eens in een badje met zemelen te doen. Klinkt raar maar het schijnt goed te helpen. Ik heb het zelf niet geprobeert, nog niet nodig geweest gelukkig, maar het schijnt erg goed te helpen bij jeuk en allergie. Waarschijnlijk kun je het kopen bij een natuurwinkel. Gewoon ff bij ze vragen. Vooral geen vettige spullen opsmeren. Succes!
 
Zemelenbad is gewoon verkrijgbaar bij het Kruidvat. Speciaal voor de zeer droge huid. Verder is Bepanthenzalf zeer goed voor de geirriteerde of beschadigde huid.
 
Ik heb ook de tip gekregen om de dampo / baby vicks op het lakentje te smeren ter hoogte van het gezichtje, naast het hoofdje. Dan komt het ook niet in contact met de huid. Mijn dochtertje heeft namelijk ook een zeer gevoelige huid, ik durfde het niet aan.
Vaseline sluit inderdaad te veel af, als je de huid vet wil houden, moet je een receptje vragen voor Lanette creme, dat werkt supergoed. Het is een basiscreme zonder parfums etc.
Succes!
 
Terug
Bovenaan