huiduitslag

Hallo,

Mijn zoontje in nu ruim 4 maanden en sinds een paar weken heeft hij last van uitslag in de vorm van bultjes in zijn nekje. Dit is begonnen met een klein schraal rood vlekje en is zich langzaam gaan uitbreiden in zijn nekje. Wat zou dit kunnen zijn en wie weet wat we eraan kunnen doen? Hij lijkt er zelf geen last van te hebben...krabt er niet aan en als ik eraan zit, laat hij dit toe, maar het ziet er gewoon vreemd uit. Het zijn allemaal kleine bultjes bij elkaar wat rood van kleur.

Groetjes
Esther
 
Mijn dochter heeft ook zoiets.
In de zomer was het warmte-uitslag.
Nu zit het echt ook onder haar kin en is het een smetplek geworden. De arts van het CB vertelde dat dat komt omdat ze kwijlt en ook omdat er wel eens wat melk tussen komt. Dus is moet het schoon en droog houden.
 
Dit had mijn zoontje ook,ik ben ermee naar de huisarts geweest en ik heb een zalf meegekregen, het bleek eczeem te zijn. Het is wel een hormoonzalf maar met hele kleine hoeveelheden erin het helpt wel heel goed.
 
mijn dochter is nu 3 maanden en is ook zo begonnen, is later uitgebreid naar haar gezicht en hoofdje.
De docter constateerde Douwworm.
Dit is een soort eczeem waar veel zuigelingen last van hebben.
Als je het niet vertrouwt zou ik gewoon contact zoeken met je huisarts.
Veel succes
 
Terug
Bovenaan