Huiduitslag

Dag Ladies
Onze kleine meid heeft sinds ruim een week huiduitslag op haar rompje aan de voorkant op armen en benen. Het CB dacht aan warmteuitslag maar we kleden haar echt niet warm aan. Misschien 5e of 6e ziekte heeft iemand daar ervaring mee? Ze heeft er gelukkig geen last van maar het houd zo lang aan vind ik.

gr Eva

Hoi Eva.

Je zou even op google kunnen zoeken naar 5de en 6de ziekte daar staan ook plaatjes van kinderen met de ziekte.
Misschien wordt je dan iets wijzer?

Je zou haar in kunnen smeren met een vette zalf (zonder parfum) misschien helpt dat?

Liefs Danielle

Geen ervaring maar Lars had wel van die bultjes in zijn nekje en sinds we met Neutral 0% parfum (zoals danielle hierboven omschrijft) smeren heeft hij er geen last meer van.

In ieder geval succes ermee!

Liefs Kim

Mijn oudste heeft de 6e ziekte gehad toen hij een jaar of 1 was. Idd alleen bultjes op rompje en armen en benen. Niet in gezicht oid. Lijken een beetje op waterpokken, maar dan heel veel en heel klein. Ze hebben er als het goed is geen last van, en gaat vanzelf weer over. Wij hebben gesmeerd met vaseline lanette. Kan je gewoon bij de apotheek halen. Als je twijfelt, misschien toch even langs de huisarts? Volgens mij is de 5e ziekte namelijk iets minder onschuldig.

Succes!

mijn dochter heeft dat ook gehad toen ze rond de 6 weken oud was ,kun je niks aan doen werd mij vertelt door de dokter zolang ze geen koorts hebben en goed eten is er meestal niks aan de hand ,ze heeft het ongeveer 2 weken gehad en toen is het vanzelf verdwenen.

Terug
Bovenaan