huil baby, inbakeren en baby massage

hallo moeders,

5 maart ben ik bevallen van een schattig kereltje Dylan. hij is 4 weken te vroeg geboren en hij was de eerste 4 weken zo rustig en zo mak dat ik zoiets had van zo wat een geluk dat ik weer zo'n rustig kindje heb.( heb nog een dochter Nikki van anderhalf  die was heel rustig  ) Maar na die 4 weken sloeg dat om als het blad aan een boom. hij kon niks anders meer dan huilen en nog eens huilen. of beter gezegd jengelen. met alles is hij ontevreden. na zijn flesje, na zijn badje, na een knuffel, betergezegd niks is goed. gelukkig slaapt ie 's nachts wel door maar overdag en 's avonds is een drama. Natuurlijk heb ik eerst gekeken   of er niet iets was. zou hij aandacht te kort komen omdat ik ook nog heel druk met mijn dochtertje ben. nou dat uit geprobeert om hem meer aandacht te   geven. meer kroelen meer praten maar dat hielp ook niet. ja het hielp wel maar dan moet ik hem aan me vastplakken want dat vindt hij wel fijn natuurlijk om heel de dag op mama's borst te liggen. Maar aangezien ik dus nog meer te doen heb een huishouden en die andere bengel is dat altijd maar even een oplossing. natuurlijk ook wel zielig voor hem maar er zit niks anders op om hem toch af en toe in zijn wipper, box of bed te leggen. nou optie 2 heeft hij krampjes? cyna baby geprobeert maar dat hielp ook niet dus dat kon het ook niet zijn.
optie 3 hij leek ook erg ontevreden na zijn fles. zou hij meer voeding willen of iets wat meer verzadigd? nu zit hij dus op nutrilon forte en dat gaat goed hij huilt inmiddels dus niet meer van de honger.
maar wat kon het dan zijn. 2 weken geleden zijn we naar het consultatie bureau geweest en het daar voorgelegd. ik liep inmiddels aardig op mijn tandvlees want ik zat al 4 weken van 's morgens tot en met 's avonds met een huilende baby en daarbij die deugniet waar ik natuurlijk ook nog achteraan moet rennen.
ik wist niet meer wat ik doen moest. en voelde me vrij rot als moeder omdat je natuurlijk niet wil dat je kindje zo huilt. en dan ga je toch de schuld bij jezelf zoeken. komt het door mij of is de omgeving te druk, komt het omdat hij te vroeg is geboren, noem maar op de lijst was zo lang wat ik me in mijn hoofd had gehaald. ik was ook heel bang dat ze op het consultatie bureau zouden zeggen van ja mevrouw u weet toch dat baby's huilen. mensen in mijn omgeveing hadden dat ook al gezegd en dan dacht ik van nou neem jij hem dan mee naar huis. maar gelukkig begreep ze wat ik bedoelde en ze zei dat hij erg prikkelbaar was. en omdat hij weinig slaapt en als hij slaapt heel kort dan wordt hij oververmoeid en dan gaat hij als maar meer huilen. ook het schrikken van zijn eigen bewegingen had er mee te maken. dus het advies was inbakeren. nu ben ik daar nog niet echt mee begonnen. hij ligt wel in een badcape de laatste dagen en dat vind hij heel fijn. maar ik wilde weten wie het ook geprobeert hebben met een huilbaby en of het hielp. zo hoorde ik ook dat babymassage ook heel ontspannend werkt.als er mensen zijn die inbakeren en/of babymassage geprobeert hebben zou ik graag jullie reactie lezen. en hoe jullie dat deden wanneer hoelang enz.
bij voorbaat alvast bedankt

Danielle moeder van Dylan en Nikki

Dag mams..

Ik heb gelukkig geen huilbaby, maar ik heb wel een baby met een heel moeilijke start. Ze moest meteen na haar geboorte (ik ben ingeleid dus werd ze gehaald) geopereerd worden.  Dat allemaal ter zijde, in het ziekenhuis bieden ze dus ook baby massage aan.
Ik heb het geprobeerd, maar voor ons werkte het niet echt, omdat Nadia, mijn dochtertje te gestressed was en zich er niet lekker bij voelde. Daarbij klikte het ook niet echt met die vrouw.. Maar ik denk zelf dat als je het met een "gezonde baby" gaat doen, in zijn eigen omgeving, dat het wel degelijk baat kan hebben!!! Het fijne vond ik zelf wel dat je echt contact maakt met je kleine, en als ze krampjes had legde ik mijn warme hand op haar buikje en deed ik haar beentjes tegen me buik aan. En daar reageerde ze heel sterk op, ze stopte met huilen. En als je je kind zo kan helpen is dat voor jezelf ook heel fijn. Dus je kan het allicht proberen!!

En het inbakeren, daar heb ik heel positieve ervaringen mee. Nadia is vanaf het begin al heel onrustig als ze in haar bedje ligt. (niet zo gek natuurlijk met al die stress)
Dat onrustige heeft ze nu nog, maar zodra je haar inbakert is het na 5 min. zeker over en heb je een heerlijk rustige baby. Ik wikkel haar strak in een hydrofiele luierdoek, ik maak er een 3hoek van dan is ie wat groter. Het gaat echt perfect moet ik zeggen!
Dus dat vind ik ook een aanrader. Je kan het altijd proberen, baat het niet schaad het niet!

Veel succes..

Groetjes Brenda, mama van Nadia.

Hallo Danielle,

Je verhaal is wel herkenbaar hoor. Wij hebben de eerste weken (maanden) met ons dochtertje ook moeten zoeken naar de reden van haar huilen. Ze sliep 's nachts prima en overdag bijna niet.  Ze was erg tevreden als ze aandacht kreeg, maar even op zichzelf zijn kon ze niet. We hoorden ook dat ze waarschijnlijk oververmoeid was. Wij zijn niet direct begonnen met inbakeren. Wel hebben we aan de hand van het boek 'inbakeren en regelmaat van Ria Blom' regelmaat en structuur in de dagen aangebracht (hiermee begonnen toen ze 7 weken was). Onze dochter had een vast schema van slapen, eten, samen spelen (knuffelen enzo) en alleen spelen en bij de eerste tekenen van moeheid (gapen, jengelen, rode konen) naar bed. Het was best even doorzetten om haar te laten huilen bij het inslapen. We hebben ook wel dik 2 weken moeten doorzetten, maar al na 1 dag zagen we verbetering en dat gaf moed. Ze ging ook overdag goed slapen en veel meer dingen gingen opeens ook goed, zoals alleen in de box spelen. Met inbakeren gaat het misschien wel sneller, maar wilden het liever eerst zonder proberen en dat werkte dus ook. Nu is ons kindje alweer een half jaar en het is nu echt genieten hoor (al een tijd trouwens)! We houden er nu alleen nog rekening mee dat we niet teveel plannen op een dag of in een weekend en houden globaal regelmaat aan. Ik wens je veel succes toe met je gekozen 'aanpak'. Wellicht is bovenstaand boek nog en tip.
Doeg,

Dyanne

hallo Danielle,

Ik heb het boek van Ria Blom zelf ook (regelmaat en inbakeren) en dat is echt een aanrader. Een duidelijk structuur/indeling in de dag is wat mijn dochter van nu 4,5 maand ook nodig had in het begin. En nu nog merk je dat ze daarmee het beste gebaad is. Teveel plannen op een dag doen wij ook nu nog niet. En als we daar een beetje rekening mee houden, is ze een erg vrolijke en gezellige meid.
Succes!

gr.

Hoi,

Een boek aanschaffen met adviezen is natuurlijk nooit verkeerd.
Ik heb het boek 'lekker slapen zonder huilen' en 'de tevreden baby'
gekocht waar ik allebei veel aan heb. Het gaat over zo weinig mogelijk
huilen en leren je kindje goed te laten (door)slapen.
Ik baker Ezra al vanaf week 2 in, hij is nu 10 weken, want het is een heel
druk mannetje. Elke keer als ie in z'n bedje gaat slapen baker in hem
in een grote handdoek (sla hem strak om z'n lijfje met de armpjes naar
beneden), en daar worden kindjes echt rustig van.
Al die boze verhalen dat het niet goed is enzo, is echt niet waar.
Vroeger deden ze dat ook, en ik weet zeker dat het bij jou kindje ook
helpt.

xx Syrah

Hallo,

Ik ben een "Mei 2005 moeder" en wij hebben onze dochter ook ingebakerd gehad. En ik kan het iedereen alleen maar aanraden!! Wij hebben het als zéééér positief ervaren!! We zijn er mee begonnen, toen ze 5 weken oud was. En het échte genieten kon toen pas beginnen!! Ze huilde die eerste weken ontzettend veel en we liepen eigenlijk de hele dag met haar rond. In haar eigen bedje, of de box wilde ze helemaal niet slapen. Zodra ze de bodem voelde, was het alweer huilen geblazen en zwaaien met de armpjes en beentjes. Van een huilend, ontevreden en zeer onrustig kindje, werd het een vrolijk, tevreden en gezellig kindje!! Vanaf dat moment sliep ze ook door 's nachts!! We hebben haar tot ongeveer 7-8 maanden in bakerdoeken gehad (www.debakermat.nl). Na die maanden werden de doeken te klein, maar ze had nog steeds veel behoefte aan geborgenheid en de veiligheid van mama's buik. Toen hebben we een bakerzak (www.bakerzak.nl) gekocht. Hier had ze iets meer "bewegingsvrijheid" in, maar ze kon zichzelf niet wakker "wapperen" met haar armpjes en beentjes. Toen ze 11 maanden was hebben we een slaapzak met lange mouwen gekocht en nu slaapt ze sinds een aantal weken ook af en toe in een slaapzak zonder mouwen en het gaat goed!! We hebben het inbakeren in overleg met het buro gedaan (de heupjes moeten namelijk "goedgekeurd" worden) en hebben het langzaam weer afgebouwd. Zoals ik al zei; ik kan het iedereen alleen maar aanraden!! En het is écht niet zielig!! Ik vind het veel zieliger, als je een continue huilend en ontevreden en onrustig kindje hebt!!
Veel succes en blijf niet te lang "aanrommelen"  meid  !!!!

Hoi Daantje,

Heel vervelend dat je zoontjeveel huild, heb je er al ooit eens aan gedacht of hij geen reactie geeft op koemelk. Is hier wel over gepraat met de cb.
Ook krampje , huilen en een baby met stress zijn reactie's op mogelijke koemelkallergie.
Er is van daro ook venkelthee maar ook venkeldruppels voor de krampjes,
Blijkbaar zit je kindje niet lekker in zijn vel en is het woord huilbaby vaak makkelijk om het kindje een stempel te geven.
De kleine van een vriendin huilde ook heel veel, zij heeft contact opgenemen met een chiroprakter dit heeft wel iets geholpen ook is zij overgegaan op een koemelk vrije voeding,
De kleine is een stuk rustiger geworden.
Ik zou wel proberen of je een doorverwijzing naar een kinderarts kunt krijgen ,zo niet via cb ga dan naar je huisarts en bespreek het probleem.
Misschien heeft je baby moeite om hier te zijn vier weken eerder geboren dan de uitgetelde datum mogelijk dat hij daar toch iets van voelt, daar misschien nog niet helemaal aan toe .
Baby's zijn supergevoelig als jij je niet lekker voelt in je vel zullen ze je spanning over nemen en hier opreageren door te huilen.
De ene baby is de andere niet.
Succes,

Monique Mama v Isa

Hoi,
Erg herkenbaar. Onze dochter is nu ruim 6 maanden en het gaat de laatste maand een stuk beter. Het is zo frustrerend dat je baby blijft huilen en iedereen zegt dat het vanzelf een keer overgaat! Nou, wij hebben er wel 5 maanden op moeten wachten. Onze dochter slaapt moeilijk in en slaapt heel weinig. Zij heeft ook hele dagen gehuild. Wij hebben van alles geprobeerd; accupunctuur, chiropractor, koe-melk vrije voeding en ze heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen. Een echt aanwijsbare oorzaak hebben we niet gevonden; haar darmpjes zijn nog wel altijd erg gevoelig voor van alles en ze kan geen gewone flesvoeding verdragen. Na de 3 behandelingen bij de chiropractor ging het ineens wel veel beter; dus probeer van alles, want er is toch iets wat niet lekker zit bij die kleine, waardoor ie zoveel moet huilen!
succes en groet,
Ester Cyril

Terug
Bovenaan