Huil / prikkelbare baby ervaringen gevraagd.

<p>Met mijn zoontje van 7 weken oud vorige week 3x bij de huisarts geweest met aanhoudend huilen/krijsen. ( gehele dag, nacht zonder problemen) </p><p>Hij vertoont tekenen van een reflux.  Stappen die genomen werden; - Johannes brood pit meel - reatadine - omeprazol/nexium. </p><p>Geen verbetering te zien. Dus afgelopen zondag huis artsen post. Na lang aandringen kinder arts gezien en is hij opgenomen ter observatie. </p><p>Conclusie; prikkelbare baby. (Dus geen reflux) </p><p>Ritme is belangrijk,  maar hij ligt nu minimaal 22 uur per dag alleen in een donkere kamer. Ik mag zelfs niet naar binnen.  </p><p>1 dag goed gegaan. Dit naar mijn idee door ophogen voeding.  </p><p>Vanavond weer raak, krijsen ! 2 uur lang met pijn bij het slikken.  </p><p>Verder is hij niet onderzocht alleen gewogen. </p><p>Mensen hier ervaringen mee? </p><p>Ik ben op zoek naar feiten... </p>

Jeetje wat heftig!! Geen ervaring mee maar hoor goede verhalen over osteopathie. Misschien is dat een optie voor je zoontje. Ik hoop dat het snel beter wordt!
Veel sterkte gewenst ?

Ja, een ostheopaat kan echt wonderen doen! Zelf vond ik het ook maar een raar iets, maar na een behandeling had ik geen klachten meer. 
En een goede osteopaat maakt een plekje voor baby’s in zijn agenda. 
Sterkte! 

Verschrikkelijk!! 
Ik heb dat ook gehad met mijn dochtertje  (nu 5 maanden) kregen ook tehoren dat ze een huilbaby was. Maar ze had uit eindelijk gewoon koemelk allergie... Wij liepen toen ook al bij de kinderarts en moesten hier zelf mee komen of dat het misschien zou kunnen zijn... 
We hadden ook een dag zk ivm een Ritme.. heb het 2 dagen vol gehouden? Ons meisje heeft nu nog steeds geen ritme slaapt overdag bijna niet (sinds een week slaapt ze niet meer de helenacht bij ons in bed!) ze is nu wel een heleblije baby.
zou gewoon doen wat voor jullie goed voelt. Als hij weer pijn heeft gewoon weer het zk huis bellen. 

Wat zwaar voor jullie!
Mijn zoontje (nu 10 weken) heeft de eerste 6 weken ook enorm veel gehuild overdag. Uren kon hij het volhouden, zo zielig. We probeerde hem te troosten maar niets leek te helpen. Het werd een negatieve spiraal waardoor hij erg oververmoeid en overprikkeld was, en daardoor niet kon slapen en bleef huilen. Het is heel moeilijk om daar weer uit te komen. Het zou kunnen dat jullie baby daar nu ook in zit. De kinderarts en het cb adviseerde gecontroleerd laten huilen, maar dit hebben we maar even geprobeerd door alle negatieve verhalen die je er over hoort. We hebben een osteopaat ingeschakeld en inderdaad goede ervaringen. De dagen nadat we geweest waren was hij een stuk rustiger. Na 3 behandelingen was het klaar en nu gaat het veel beter.  
Sterkte! Ik hoop dat je snel een oplossing vindt! 

Gebruik je nog steeds nutriton? Of ben je daarmee gestopt? 

Ik herken je signalen heel erg van ons kindje. 
Bij hem is reflux geconstateerd, maar volgens sommige verpleging viel het allemaal wel mee en was indikken van voeding niet nodig.. ik dacht: jij zit niet constant met een krijsend kindje, ik wel, dus nutriton gekocht. Dit jn combinatie met na elke voeding zeker 10 minuten omhoog houden doet al heel veel. 
Verder hebben wij ook een kindje dat moeilijk prikkels verwerkt, wij gaan hiermee om door hem tussen elke voeding minimaal een uur te laten slapen, soms ook gewoon in de box beneden.. maar om hem te laten slapen moer je hem wel moe maken natuurlijk.. dus even kletsen met hem, op de buik leggen om zijn nek te oefenen, dat soort dingen. 
De tv zetten we niet teveel aan, we zorgen voor rust in huis, niet meer dan 1 x kraamvisite op een dag van max 2/3 personen, vasthouden mag, mits hij wakker is, en mits ze rustig zijn. 
Als laatste, hij slaapt snachta jngebakert. Prikkelverwerking gaat vaak samen met slaan met de armen waardoor hij zichzelf wakker slaat. Wij hebben i eerste ibstantie ngebakert met een hydrofielluier, en later hebben wij een swaddle me gekocht wat perfect werkt! Ze kunnen hierdoor hun vuistje zelf ook veel gemakkelijker vinden waardoor ze snachts daar vaak ook rustig op sabbelen..

Hoi,
Wat zwaar voor jullie... vreselijk.
Mijn tips zouden zijn:
- Inderdaad osteopaat bezoeken (zelf ook zeer goede ervaringen mee)
- Starten met inbakeren als je dit nog niet deed, voor het creëren van rust om te slapen (ik heb goede ervaringen met de SwaddleMe inbakerdoeken)
- Zoveel mogelijk ritme aanhouden: wakker / verschonen / voeding / knuffelen / bij eerste vermoeiheidssignalen naar boven / bedritueel starten inclusief inbakeren / slapen
- Bij huilen bij het in slaap vallen: steeds heen gaan, troosten met bijvoorbeeld speentje geven maar zoveel mogelijk laten liggen. Rust en duidelijkheid creeren.
Eventueel daarnaast een draagzak gebruiken als het slapen boven echt niet gaat, zodat je hem wel bij je kunt houden en hem zoveel mogelijk kunt laten slapen.
Het belankrijkste is nu slaap inhalen, zodat je baby uitgeruster wordt en je straks beter de signalen kunt zien van het huilen.
Heel veel sterkte.

Hoihoi
Hier ook een baby dat non stop huilt. 
Mijn zoontje  is 5 weken oud en heeft de eerste 3 weken alleen maar gehuild  duidelijk krampjes  ook.
Hij slaapt soms  van de 24 uur maar 5 a 6 uurtjes en is een echte  volhouder met krijsen
Wij lopen nu bij de osteopaat en die stelde vast dat zn borst kastje vast zit. Dus dat die last van zn maag en slokdarm heeft dus niet zn darmpjes.
Dat verklaart ook waarom die helemaal  panisch  word van het hikken en zodra die naar de fles moet boeren 
Naar dat we bij de osteopaat geweest  zijn.  Merk ik nog niet echt verschil. Wel heeft die veel en goeie poepluiers. Dus er is duidelijk  iets aan het los komen.
Kan soms een paar behandelingen duren zeggen ze bij de osteopaat maar wij waren en zijn ook ten einde raad dus proberen  alles maar
?

Terug
Bovenaan