huil "uurtje"

Mijn dochter is nu 7 weken oud.
Het is een super makkelijk kindje. S'nachts super slapen. rond 21:00 laatste fles en dan komt ze tussen 4:00 en 5 :00 voor dr nacht fles om ver volgens rond 8:00/8:30 wakker te worden voor een flesje. En dit al vanaf 3 weken.
Over dag is mijn dochter erg gezellig als ze wakker is en slaapt ze voldoende.
Maar als ze rond 18:00 a 19:00 uut een flesje heeft gehad is het bijna elke avond bal. Dan huilt ze tot dr volgende fles voor het slapen gaan. Het huilen is niet aan een stuk door en ook niet altijd even erg. het komt misschien 1 x in de week voor dat ze echt over stuur is. En dan is dan al met al ook maar 10 a 15 minuten.
Ik denk dat ons huil "uurtje" ook nog wel meevalt hoor. Het is meer een avondje van een uur of 2 a 3 met een wat humeurig kindje. Die ik niet terug ken van de hele dag waar ze dan zo lief en rustig is.

Herkend iemand dit? weet je waarom dit is? en wanneer dit gemiddeld stopt?
Ik heb gehoord dat het met ongeveer 3 maanden over kan zijn. klopt dit? heeft iemand hier ervaring mee?

alvast bedankt.
 
Het huilen neemt toe tot een week of 6 en neemt dan weer af (staat in mijn Groeiboekje van het cb). Volgens mij weet niemand waarom het precies is, maar men denkt dat het een manier is om de prikkels van overdag te verwerken.
Ik weet wel dat het inderdaad vanzelf over gaat. Mijn oudste had er soms ook last van en het is vanzelf opgehouden toen hij wat ouder was (rond een maand of 3 of 4 als ik mij goed herinner).
 
Herkenbaar, zowel had met oudste als ook haar kleine zusje hadden er last van. Idd zo aan het eind vd dag begin vd avond. Bij de oudste vertelde ze me dat baby's dit vaak hebben ivm de schemering. Achteraf gezien lijkt mij dit vreemd aangezien mijn dochters geboren zijn in de zomer @ en het voorjaar. Licht genoeg lijkt me. De verklaring; verwerking van prikkels lijkt me dan logischer. Mijn jongste, 6 mnd, is vaak ook rond die tijd nog steeds huiliger dan de rest vd dag. Waarschijnlijk gewoon moe. Maar waarschijnlijk ook door de toegenomen drukte. Rond die tijd is nl iedereen weer thuis en is iedereen druk met van alles.
 
ik herken het ook. ons zoontje heeft er ook een tijdje last van gehad. nu is hij 5 mnden oud, en heb ik nergens 'last' meer van. ik denk dat het ongeveer tussen de 3e en de 4e maand over is gegaan. ik denk dat het een combinatie is van, moe van de hele dag maar niet in slaap kunnen vallen. het verwerken van alles wat ze gezien heeft...
misschien kun je gezellig met haar op de bank gaan zitten, tussen de ene voeding en de andere voor ze naar bed gaat. gewoon lekker knuffelen,deed ik ook en vaak viel hij dan toch in slaap tot de volgende voeding.
 
Misschien zitten er ook wat krampjes bij??
Het gebeurt hier ook, maar dan hebben we ook borrelende darmen, maar ook niet altijd.
Vanavond voor het eerst niet, zal wel per ongeluk zijn en komt het vast straks nog.....
 
Die van ons deed dat ook (nu 8 mnd) en na 4 maanden 's avonds bij papa op de borst slapen is 'ie naar zn eigen bedje gegaan en niet meer gehuild. ik hoor heel veel dat dat voorkomt en 't gaat weer over!
 
Heel normaal... hier duurde het zelfs van 17 - 23 uur. Als we hem dan niet bij ons namen huilde die aan één stuk door. Echt verschrikkelijk vermoeiend. Het ging pas over na 3 maanden. Het hoort erbij hoor, dus accepteer het maar dat het nog een aantal weken 's avonds onrustig blijft. En misschien hoor jij bij de geluksvogels waarbij het korter duurt, aangezien je uk ook al doorslaapt. Geniet er maar van!
 
Inderdaad heel normaal. Hier ook een drama voeding. Mijn zoontje is nu iets meer dan 2mnd en heeft het standaard na de voeding van 14.00 uur. Hij kan het dan niet vinden. Om 18.00 uur krijgt hij dan weer de fles en daarna naar bed. Hij huilt niet constant maar kan gewoon niet in de diepe slaap komen.

Ik stop hem soms in bed en moet er dan een aantal keren heen, meestal haal ik hem na 3 keer eruit en leg hem beneden in de kinderwagen of box. Soms gaat hij helemaal niet naar bed, maar leg ik hem meteen al in de kinderwagen of box.

Mijn oudste had het volgens mij ook al ben ik dat al weer vergeten. Het gaat inderdaad als het goed is gewoon weer over. Ik denk ook dat het hun manier van verwerken is en zich klaarmaken voor de nacht.
 
Terug
Bovenaan