huilbaby? of verwend? herkenbaar?

hi ik had even een vraagje soms dan huilt Sem en dan weet ik mij even geen raad want hij heeft dan net een voeding gehad en schone luier en heeft dan geen zuigreflex als hij ligt dan huilt hij en als ik hem oppak dan is hij stil.. kan je een kleintje van 5 weken nou echt verwennen of niet?

groetjes Deborah

Zou een sprongetje kunnen zijn. Stopt hij wel als je hem troost? Als het een sprongetje is, dan moet het volgende week ongeveer beter zijn en dan merk je dat hij meer kan. (Zie het boek Oei ik groei.) Op deze leeftijd kan je hem nog niet verwennen, dus troost hem maar lekker! Laura heeft nu al twee van die huilperiodes gehad en volgens mij begint nu de derde. Af en toe kan je er radeloos van worden, maar er is bij ons maar een ding wat echt helpt. Lekker bij papa of mama in de armen. Soms laat ik haar ook wel eens 10 minuten huilen en valt ze dan in slaap, maar als het na een half uur niet over is, troost ik haar toch weer! Succes, Ilona

Heb toevallig vandaag op meerdere plaatsen gelezen dat je een baby tot 6 maanden absoluut NIET kunt verwennen!! Hun hersenen zijn nog niet ontwikkeld genoeg om ons te manipuleren, dus ze reageren gewoon instinctief. Dus altijd troosten, kindje laten weten dat je er bent.
Christian had met 5 weken ook 2 huildagen, terwijl hij anders nooit huilt. Het beruchte 1e sprongetje!! Daarna kon hij glimlachen... En huilde hij weer een stuk minder.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (6 weken)

Hoi,
voor een baby is huilen de enige manier om iets duidelijk te maken. Vaak heeft je kleine gewoon behoefte aan aandacht en afleiding. Een huilbaby huilt vrijwel de hele dag en is ook niet goed te troosten.
Een baby verwennen doe je niet als je hem aandacht en liefde geeft.
groet van Else

Een huilbaby is het pas als hij/zij meer dan 3 dagen achter elkaar binnen 3 weken 3 uur per dag (of meer) huilt.
Het zou heel goed een sprongetje kunnen zijn.
En een kindje kun je nu nog niet verwennen, maar wel gewennen.
Groetjes Veerle

boas huilt ook als je   na de fles neerlegd.ik denk dat hij last heeft van zn volle maagje.ik hou hem altijd een kwartiertje op schoot of anders in de wipstoel.

Terug
Bovenaan