huilbaby, slapen en inbakeren

Hi, ik ben sinds 26 3 2010 moeder van een prachtige dochter Emma. de eerste 2 weken gingen allemaal prima, totdat ze steeds mee ging huilen en op een gegeven moment helemaal niet meer ging slapen behalve bij mij in mijn armen. Na alles te hebben geprobeerd zijn we toch met inbakeren begonnen en dat ging verder eigenlijk heel goed. We hebben nu een goed ritme van om de 3,5 -4 uur en 's nachts slaapt ze van 23.30 tot 6-7uur dus dat is heel goed en dan ook in een slaapzak ipv de inbakerdoeken. Het is alleen zo dat ze eten krijgt en dan is ze ong 1,5-2u wakker en dan gaat ze meestal naar bed, maar nog steeds moet ze huilen als ze naar bed gaat ik vind dat erg vervelend en hartverscheurend het is meestal binnen 10 heel soms 15 minuten voorbij maar ik vraag me af wat de ervaringen van anderen hier mee zijn. En dat afbouwen hoe gaat dat straks...helaas gaat ze naar het kinderdagverbl en daar bakeren ze niet in dus dat afbouwen wordt helaas wat anders dan we wilden. Maar zijn er meer baby's kinderen die altijd huilend gaan slapen of gaat dat nog over?
het is mijn eerste kindje en voel me heel erg onzeker omdat ze de heel lang heel veel gehuild heeft en ik haar ook niet zo goed ken qua huiltjes...

alvast bedankt!!
moeder v emma
 
Hoi hoi,

Wij hebben onze zoon altijd in de bakerzak puckababy gelegd. Dat is een slaapzak zonder armsgaten zeg maar. Deze gebruiken ze bij ons op het kdv ook. Het zou zonde zijn je hele ritme te moeten omgooien, omdat het kdv geen bakerdoek gebruikt. (wat overigens niet zo gek is) Misschien kan je die eens proberen.

Een kindje heeft wel een tijdje nodig om alle indrukken van overdag te verwerken. Dit doen ze meestal in bedje. Even huilen is dus helemaal niet erg, je hoort snel genoeg of er paniek is, of dat het in slaap huilen is. Maar doe vooral wat je gevoel zegt. Dat is meestal het beste.

En afbouwen van de puckababy ging bij ons prima. In de vervolgzak zitten ritsjes. Dan leg je haar weg met de armen naar binnen, en steken ze in hun slaap de armpjes vanzelf door de gaten. zo wennen ze aan het los slapen. Heeft wel even tijd nodig totdat ze in een gewone slaapzak kan.

Succes ermee!

Groetjes Liff
 
Hallo,

Mijn zoontje moesten wij ook echt inbakeren. Hij was echt heel erg druk met armen en benen. En maakte zichzelf dus elke keer wakker.

Wij hebben ongeveer drie maanden de inbakerdoek gebruikt. Toen kon hij er zelf uitkomen en dan wordt het gevaarlijk. Ook mijn kind gaat naar het kinderdagverblijf. Daar bakeren ze ook niet in, maar moet zeggen dat dat heel goed ging.

Ze zijn zo ontzettend moe als ze daar de eerste dagen zijn. dat ze uiteindelijk echt wel willen slapen. En ook daar kunnen ze gewoon even huilen. Mijn zoontje legde ze daar in een slaapzak, deze maakte ze aan de achterkant van het bedje vast (tussen matras stoppen) en een lakentje er strak overheen. Daar heb ik toestemming voor gegeven, zelfs voor moeten tekenen. Maar dat ging prima. Na een tijdje ging hij vanzelf met zijn armen boven de deken liggen en na twee weken ben ik dit thuis ook gaan doen. Nu vijf maanden slaapt hij alleen nog in en slaapzak en maak deze wel nog steeds vast aan de achterkant, anders ligt hij bovenin zijn bedje.

Huilen deed hij ook altijd voordat hij ging slapen. Ook zeker 10 min. Ik liet hem al tijd 10 min. huilen en dan ging ik kijken. Gaf ik zijn speentje en liep gelijk weer weg. Meestal was hij daarna stil. Van de een op de andere dag kon ik hem in bed leggen zonder te huilen. En tegenwoordig huilt hij af en toe nog maar meestal niet meer. Het is gewoon wennen. Komt meestal vanzelf goed. Doe altijd hetzelfde ritueel, dan went hij daaraan dat helpt ook heel vaak.

succes
 
Hi ik ben al blij met zo'n snelle reacties en fijn om te horen dat er toch wel meer kinderen zijn die huilend naar bed gaan.
Morgen moet ze naar het kind.dg.verbl. ben benieuwd. Ze heeft 2 wen middagen gehad en ze doen haar daar idd ook in een slaapzak en heel strak toestoppen toen heeft ze het best redelijk gedaan.

Het breekt alleen mijn hart dat ze daar sowieso al moet wennen aan geluiden (wij hebben haar helaas beetje verwent door het huis redelijk rustig te houden als ze eindelijk sliep...) en andere kinderen en dan ook nog eens zonder die doeken dus ik kijk het even aan en misschien alsnog die puckababy...
gelukkig kan ze 's nachts al met een slaapzak slapen en is ze het wel een beetje gewend.

in ieder geval alvast bedankt
groetjes wendy
 
wij hebben ook hele goede ervaringen met de puck a baby..Alleen niet de opvolger gebruikt, nadat onze zoon goed ging slapen em afgebouwd, overdag een gewone slaapzak en 's nacht de puck a baby tot ie er niet meer in paste..Toen ook een gewonde slaapzak en strak instoppen...
Ik ben blij dat de puck a baby bestaat, want inbakeren met al die doeken is zo'n klus en dit vind ik een wat betere oplossing omdat ze er nog wel in kunnen bewegen maar niet meer maaien met de armen..
 
Terug
Bovenaan