Huilbaby

Hallo allemaal,

Wij hebben een zoontje van bijna 10 weken oud. Een heel lief zoontje, alleen hij is een huilbaby. Hij huilt zeker 4 a 5 uur per dag. Soms is het jengelen, huilen, maar over het algemeen is het gewoon echt krijsen, alsof hij ergens last van heeft. Daarnaast is hij veel wakker en slaapt weinig.
We hebben al van alles geprobeerd: inbakeren, osteopathie, medicijnen voor (verborgen) reflux. Niets lijkt te helpen.
Heeft er iemand mogelijk ideeen wat er aan de hand kan zijn, danwel tips?
 
Misschien krampjes.
Onze dochter is 3,5 week. Ze heeft ook heel veel gehuild. Zondag gestart met Infacol. Dit helpt een heel eind. Alleen 's avonds huilt ze nog lang. Begint rond 17.00u en duurt tot 23.00u. Maar ben al blij dat het niet meer 's nachts is.

Vandaag bleek bij het cb dat ze spruw heeft, dus als dat over is gaat het misschien nog wat beter.
 
Is je zoon onderzocht door een kinderarts? Zoniet dan een verwijzing vragen. Een filmpje maken van je zoon als hij huilt, want je zal altijd zien dat hij compleet relaxed is als je bij de arts zit.
Oren laten controleren, koemelkallergie?
Je schrijft ook dat hij veel wakker is en weinig slaapt, misschien is hij op de momenten dat hij zo huilt wel oververmoeid en helpt het hem om veel regelmaat in de dag in te bouwen. Vaste tijden voor slaapjes waarbij hij misschien gewoon toch even moet huilen. Of juist samen gaan slapen en hem lekker op je buik leggen.
Draag je je zoon wel eens in een draagdoek? Dat kan heel fijn zijn voor een kleine baby, ook dan slapen ze vaak lekker tegen je aan. Als je dragen wil proberen neem dan een echte draagdoek die je moet knopen of een ergonomische drager. Geen babybjorn, daar hangt een baby niet lekker in en dat zal hij vast niet fijn vinden.
Sterkte!
 
Bij ons precies hetzelfde verhaal alleen huilde onze dochter 23 uur per dag...

Koemelkallergie was het probleem! Ik zou even overgaan op de Pepti van nutricia.. Baat het niet dan schaad het niet. De artsen hebben ons ook veel langer laten doorlopen met dit probleem en belanden uiteindelijk in het ziekenhuis omdat wij alle drie oververmoeid waren en heeft mijn dochter er 2 weken in gelegen..
 
Je schrijft dat jullie al med hebben tegen verborgen reflux. Ik neem dus aan dat jullie al contact hebben met een kinderarts. Heeft deze alle bovenstaande dingen onderzocht om een medisch probleen uit te sluiten? Anders zou ik daar weer contact opnemen om verder onderzoek te vragen. Hiernaast zou ik adviseren om een soort dagboekje bij te houden, wanneer huilt hij,gebeurt er iets voordat hij begint te huilen, hoelang hij huilt hij, etc. Dit kan meer zicht geven voor jezelf, maar het is ook handig om mee te nemen met een arts ( dan kom je met iets concreets in je hand). Ook kan het zo zijn dat je zoontje blijkt niet veel meer huilt dan "gemiddeld" hoort bij de leeftijd. Niet ieder kind huilt precies even veel, soms heeft een kind wat tijd nodig om te wennen aan de wereld. Soms is het ook zo dat je kind daadwerkelijk minder huilt dan dat jij het ervaart. ook helemaal normaal, ook als ouder moet je wennen en zeker als je moe bent ben je gevoeliger. Je schrijft dat jullie inbakeren al hebt geprobeert. Hebben jullie ook een draagzak geprobeert. Sommige kinderen hebben meer geborgenheid nodig en het geluid van je hartslagen kan een vertrouwd/geborgen gevoel geven.
Heel veel succes/sterkte, ik hoop dat er snel een oplossing gevonden wordt.
 
hebben jullie er ook aan gedacht dat baby.s een huil uur hebben, en dat ze bij 6 weken op het ergst en het meest huilen en dit langzaam afneemt en dan ze bij 3 maanden bijna niet meer huilen.
en kan inderdaad ook krampjes zijn. ik weet niet wat voor fles je gebruikt maar difrax en dr brown flessen zijn speciaal tegen krampjes.

succes
 
Als er niets medisch is (reflux, oorontsteking) dan zou je zoon misschien baat kunnen hebben bij rust en regelmaat. Weinig met hem ondernemen, maximaal 1 x per dag. Verder een vast ritme in de dag: flesje, eventjes spelen in de box (een uurtje of zo), bij moe worden terug in bed en dan soms ook maar gewoon even een kwartiertje laten huilen. Sommige baby's hebben dat gewoon nodig om in slaap te vallen. Als je dan steeds er naartoe gaat, krijgen ze die kans niet.
Bij wakker worden een luier, voeden, spelen, terug in bed en dat zo de hele dag door. Er zijn baby's die daar gewoon behoefte aan hebben.
 
Ook hier hetzelfde verhaal...12 weken lang..overgestapt op pepti en een wereld van verschil, nu alleen nog de vraag of de lactose of de koemelk de aangever is.
 
Terug
Bovenaan