Huilbaby

Hallo ik ben 20jaar heb een dochtertje van 19maand en een zoontje van 7maand! Mijn dochtertje was een geweldige rustig baby, helaas is mijn zoontje helemaal het tegenovergestelde, hij huilt/krijst de heledag door en dan is er niks, hij heeft net de fles gehad of boem daar is ie weer, op de grond boem daar is ieweer, in de auto ja hoor huilen krijzen echt verschrikkelijk, nu komt hij snacht ook om de 2a3uren en weer huilen/krijsen ik word er gek van, en ben zo moe van alles dat ik er gewoon een lichte depressi van heb en soms heb je gewoon de neiging om weg te lopen/rennen zodat ik dat gehuil/gekruis niet hoef te horen. Maar ik kan en doe het niet ik heb er voor gekozen om kinderen te krijgen en er voor ze te zijn! Heeft iemand dit ook gehad en hebben jullie tips of iets dergelijks wand het is niet meer uit te houden!! HELP!!

Och meid, ik kan me het helemaal voorstellen. De oudste was ook zo'n makkelijke en de 2e (14 maanden jonger) huilde ook minstens 10 tot 14 uur per dag met uitschieters naar 20 uur. Neem aan dat je al van alles uitgesloten hebt ( reflux, gevoelige darmen, fysiotherapie ). Het gaat over, dat is een feit, maar daar heb je nu weinig aan. Mijn moeder kwam weleens zodat ik even 2 uurtjes kon slapen. Ook daar voelde ik me schuldig over. Het zijn tenslotte mijn kinderen en mijn verantwoordelijkheid. Wat mij hielp is denken dat het volgend jaar allemaal anders is. En dat is ook zo. Ik zette echt de babyfoon weleens een half uur uit. Je kunt op den duur bijna niet meer. En dan heb je ook nog een dreumes lopen die aandacht nodig heeft. Probeer er af en toe even met haar tussenuit te gaan. En gun jezelf af en toe wat me-time. Heel makkelijk gezegd , dat weet ik, maar het is echt heel belangrijk. Even een uurtje dat je kunt gaan sporten of winkelen. Hoeft niet heel lang te zijn, als je maar even niet naar het gehuil hoeft te luisteren. Heel veel sterkte en succes. En onthou, er komt een eind aan. Volgens jaar loopt hij waarschijnlijk al en brabbelt hij. Dat wordt het wat eenvoudiger.

Terug
Bovenaan