Huildag

HELP!!!!

Laura, nu 9 weken heeft al twee dagen een huildag en ik trap er iedere keer weer in. Als ik haar op pak is ze (even) stil. Ik hoop dat het morgen beter wordt, maar op dit moment weet ik het even niet meer.

Gisteren liep ik al heel de dag met haar in de rondte, maar toen ik haar even in de box gelegd had was het weer foute boel. Natuurlijk kwam toen net manlief binnen en die ging tekeer omdat ik haar liet liggen terwijl zij aan het brullen was. Dat was dus even tegen het zere been.

Mijn dillemma is nu of ik haar niet te veel verwen als ik haar steeds maar oppak. Ik wil namelijk niet haar iedere keer oppakken als ze een brul geeft, maar ik weet ook dat het niet over gaat als ik haar laat liggen.

Ik weet het even niet meer, hebben jullie hier ook last van of loopt het met zo'n kleintje wel los wat verwennen betreft?

Groetjes Ilona

Hoi Ilona,

Wat frustrerend joh! Ik heb mij altijd laten vertellen dat een baby af en toe een soort groeisprong maakt. Dan is hij/zij een of meerdere dagen hangerig en huilerig en niet te troosten. Na die dag(en) is alles weer goed. Ik geloof dat er na een week of acht ook zo'n moment is. Misschien is dat bij jullie het punt?
Deze info heb ik gelezen in 'oei ik groei', maar ook de kraamhulp en vriendinnen hadden het erover. Zelf ben ik heel benieuwd hoe dat in de praktijk gaat; mijn kleintje is nu 2,5 week... Volgens dat boek kan de baby na zo'n groeisprong ineens weer wat meer, wat erg verwarrend voor hem/haar is, vandaar dat hij/zij zo huilerig is en alleen maar bij mama wil zijn. Na een of meer dagen is hij/zij 'gewend', en dan is alles weer goed.

Succes ermee, en of bovenstaande nou klopt of niet, het komt goed!

Groetjes,
Tess

En oh ja, de eerste maanden kun je je baby niet snel te zeer  verwennen. Dat komt pas als hij/zij meer gaat snappen hoe oorzaak en gevolg werken. Houd Laura maar lekker bij je, zoveel als je zelf kunt hebben!
Tess

Klinkt idd als een sprongetje. Het boek Oei ik groei is wat dat betreft echt een aanrader. Goede info en tips.
Vervelend zeg zo'n dagen. En zeker als je man dan ook nog zo reageert. Dat zou die van mij ook niet moeten doen hoor. Waarschijnlijk zou ik dan zeggen, hier heb je ons kind, ik ben even weg. Dan merkt hij meteen hoe het is en kan jij even tot rust komen, want je wordt toch gek van 2 dagen huilen.
Heb je geen draagdoek? Ik heb hem sinds maandag in huis, via het net besteld en dat werkt fantastisch. Heb je je handen vrij, het is helemaal niet zwaar en Quinn valt er vaak in in slaap. Misschien is dat wat voor je.
Verder proberen je kindje af te leiden met speeltjes e.d. Dat wil ook nog wel eens helpen.
Succes.
Groetjes Veerle
Mama van Quinn 22-01

Hoi,

bedankt voor de reacties. Ik geloof dat mijn man vannacht gemerkt heeft dat het echt niet aan mij ligt. Die kleine kwam namelijk vannacht terwijl ze al sinds haar geboorte doorslaapt en hij werd het eerst wakker, dus was hij degene die eruit moest.

Ik geloof dat ik vandaag de derde huildag meemaak... Ik hoop echt dat het maar een week duurt. Laura rust zo ook niet uit en ze moet het zelf ook niet prettig vinden.

Groetjes Ilona

Vervelend hè, zo'n huildagen. Hier hetzelfde verhaal en ik herken je twijfels helemaal. Als ik Senne oppak ben ik zelf niet meer in staat om iets te doen in huis. Dat is natuurlijk niet het ergste, maar daarnaast twijfel ik ook nog eens of het wel goed is om haar steeds op te pakken.. want gaat ze straks dan wel nog in haar bedje slapen??

Ik zou zeggen: volg je gevoel. Dat zal vast het beste zijn voor jullie alletwee. Zolang je rust kunt bieden  zal  de kleine  zich prettig bij je voelen en dat is het belangrijkste!

Succes ermee en hopelijk duurt het niet te lang!
Lyanne

Hoi Ilona,

Ik begrijp precies hoe je je voelt. Esther heeft ook regelmatig van die dagen, dan wil ze alleen maar bij me zijn en anders is het gillen. En zelfs áls ze bij me is, is het vaak nog niet goed en gilt ze alleen maar minder hard dan wanneer ik haar in de box leg... Dat motiveert helemaal niet: als ze rustig bij me wordt is het nog één ding, maar als ze ook bij mij nog huilt heb ik na een tijdje helemaal genoeg van dat rondsjouwen door het huis.
Als het lang duurt, ga ik vaak een uur en soms zelfs wel 2 uur met haar wandelen. Daar wordt ze altijd rustig van en ik tank ook ff bij van de frisse lucht en de rust aan mijn hoofd.
Vandaag was ik bij een vriendin en die heeft zo'n automatisch schommelend stoeltje. Als je er goed over nadenkt is het een vreselijk apparaat, maar Esther heeft er 3 uur helemaal blij in gezeten, terwijl ze brulde toen ik haar erin legde. Het is wel een uitgave, maar ik overweeg nou wel om zo'n ding aan te schaffen. Of zou dat effect maar tijdelijk zijn?
Enne...misschien moet je man even een weekje thuis blijven om voor de kleine te zorgen anders? Die van mij snapt na een weekendje al precies wat ik bedoel...

Groetjes en sterkte!

Eveline

Terug
Bovenaan