Huilen, als je hem in bed hebt gelegd

Hallo,

Wie heeft dat ook?
Ons zoontje van bijna 4 weken, huilt altijd als je hem overdag in bed ligt.
We geven hem de fles, laten  hem even bij ons zitten en daarna naar bed.
Je wordt er zo onzeker van en bedenkt je dan; zal er wat zijn?

Groetjes moeder van Bink
 
hallo,

klinkt erg bekend hoor. Maar misschien een gerustelling dat sommige kleintjes juist dat even huilen nodig hebben om in slaap te vallen.

Wat ik meestal doe is even geruststellen door een aai over zijn bolletje en met een rustige stem zeggen dat hij/zij moet slapen en dat je in de buurt bent.

Ik kijk dan op de klok en laat hem 10 minuutjes huilen. Daarna ga ik na boven en herhaal het bovenstaande nogmaals en geef zijn tutje die hij voorheen uit bleef spugen.

Je zult zien dat je kleintje vaak minder lang huilt dan je denkt en toch snel daarna in slaap valt.

succes ermee.
 

Hallo dames,

Mijn zoontje huilde ook heel erg als ik hem in bedje legde....en bleef maar huilen en als ik hem oppakte was hij stil.
Ik heb toen advies gevraagd aan mijn VK en zij zei me dat ik hem maar lekker bij me moest nemen,hij had daar waarschijnlijk behoefte aan,ik heb dus wel een week of 3 met hem gezeten,de ene keer iets langer als de andere keer,maar ik probeerde hem wel altijd eerst in zijn bedj ete leggen...pas als hij huilde pakte ik em,geleidelijk werd het hoeven pakken minder...hij voelde zich toen ook veilig in zijn bedje...wat ik wel soms nog wel eens doe is een spuugdoekje(hydrofiel)onder zijn hoofdje leggen,wat ik even daarvoor tegen mijn huid gedragen hebt...dus wat mijn geur heeft....ik zorg dat hij het niet in zijn mondje kan krijgen ofzo en dat helpt ook....
Nu is hij 7 weekjes oud en slaapt overdag altijd in zijn bedje,het bij me houden heeft dus geholpen,nu huilt hij alleen de avonden nog...en ook dat probeer ik af te bouwen,zodat ik mijn handen vrij heb en hij ook dan zich lekker voelt in zijn bed.

Succes,

Groetjes Gea
 
Hoi,

Ik weet precies hoe je je voelt bij ons was dit namelijk ook het geval. Bij ons was de oplossing beneden slapen in de box. Als onze dochter overdag naar bed ging leek het wel of het huis in de fik stond zo was ze aan het gillen en ze was ook echt niet stil te krijgen, ook ik had het gevoel dat ik het niet goed deed omdat er andere moeders waren die zeiden dat ik haar maar moest laten huilen en dan viel ze vanzelf wel in slaap ( nou niet dus het gillen werd alleen maar erger). Op een gegeven moment dacht ik bij mezelf ik luister gewoon naar mijn eigen gevoel en liet mijn dochter op een gegeven moment gewoon beneden omdat ze dan wel sliep en de rust had ze zo hard nodig want ze was wel moe ze sliep gewoon niet in haar bed overdag (savonds trouwens nooit problemen gehad hoor ze ging na de fles van 19.00 gewoon slapen in haar bed zonder te huilen). Ze is nu 2.5 maanden en sinds vorige week dacht ik laat ik het weer eens proberen om haar in haar bed te leggen en tot mijn verbazing slaapt ze nu ook overdag in haar bedje. Ik heb overdag wel een ander ritueel dan savonds ingesteld zodat ze wel het verschil weet van avond en middag. Het is erg moeilijk met alle goede adviesen die je krijgt maar je kan het beste doen wat jou het beste lijkt voor jou kindje. succes.

groetjes Nancy
 
Hallo....

Ik denk dat iedereen wel dit probleem heeft.

Onze dochter is bijna 9 weken en wij hebben er gewoon regelmaat van gemaakt.

Ze krijgt de fles...mag even bij ons zitten en als ze gaapt dan gaat ze
naar boven in bed. In het begin heeft ze bijna een uur liggen
huilen...tussendoor hebben we haar natuurlijk getroost maar niet uit
bed gehaald en ook geen tut vooral dat laatste niet want dan gaan ze
daar helemaal aan wennen en kun je er om de minuut naar toe als da ding
eruit valt.

De tweede dag was het nog maar een half uur en dat mag...dat hebben ze echt nodig. En nu is het een kwartier en ze slaapt !!!

Je moet ze eigenlijk ook wakker op bed leggen na dat gaapje zodat ze
leren dat ze zelf in slaap kunnen vallen en niet gewiegt en getroost
moeten worden.

Het werkt echt....je moet anders eens bij het CB het boekje vragen van
Ria blom regelmaat brengt rust...ik heb het gelezen en het is ff
doorzetten maar het werkt wel.

Maar ok ieder op zijn eigen manier...succes ermee!!



 
Hai,

Ik ben het met claud eens,ik heb ook dat boekje gelezen en het werkt echt.
Je moet gewoon effe doorzetten en er niet aan toegeven om je kindje uit bed te halen.
Mijn dochter die hoor ik niet meer terwijl ze eerst moord en brand krijste.
Eerst was het een half uur en op den duur nog maar een kwartier en geleidelijk nog maar een paar minuutjes en nu hoor ik ze niet meer .Gewoon proberen zou ik zeggen en dan komt het dik in orde.Succes ermee groetjes Jefferson
 
Onze zoon inmiddels 1 jaar was de eerste 2 maanden ook zo. Hij sliep als je hem bij je hield. Zijn buik lag tegen ons aan en zo had hij geen last van krampjes en lag veilig tegen je aan. Heerlijk we hadden een draagdoek zodat we even goed onze handen vrij hadden. Na 2 maanden was het gewoon voorbij. We hebben ervan genoten heerlijk zon kleine die  tegen je aan in slaap viel.Ik gaf op verzoek borstvoeding en met die doek kon ik dat ook makkelijk doen.
Mij werd ook aangeraden om hem even te laten huilen, ja dat doen we nu nu hij 1 jaar is en je uitprobeert.Ik heb dat zeker  in het begin  niet gedaan( je kan ze in het begin toch niet verwennen), ja als ie piepte maar mijn zoon ging huilen als er echt wat was en werd meteen paars dan was ik een half uur bezig hem stil te krijgen...
Ik kreeg (en nog steeds ) hem stil als ik zong.

Als je twijfelt vraag of je wijkverpleegkundige met je komt praten. Ik ging op mijn gevoel af en schakelde hulp in van de oma's die heerlijk met hem ging wandelen in de wandelwagen of draagdoek en hij ging zonder huilen  slapen en ik kon even rusten of even een huishoudelijk klusje doen. Na 2 maanden ging meneer tevreden overdag na bed.


groet martine
 
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie goed bedoelde adviezen.
Ik zal eens kijken wat het beste helpt.
Claud jouw verhaal spreekt met het meeste aan, dit hoor ik nl wel vaker.
Het is inderdaad als "nieuwe" moeder heel erg moeilijk om je kind zo te laten huilen. Ik ga het toch uitproberen, hoe moeilijk het ook zal zijn.
Ik wil er nl. niet aan wennen, dat hij overdag in de box ligt te slapen.
Ik ben nl. erg van de drie "r-en".

Groetjes Cindy moeder van Bink
 
Terug
Bovenaan