Huilen & piepen om álles, de hele dag...

<p>Wie herkent dit? Mijn zoontje is 11 maanden oud en is echt de hele dag door aan het piepen, jammeren en zeuren. Uit bed halen en op de commode leggen om te verschonen: huilen. Naar beneden gaan en op de grond zetten om te spelen; ik krijg geen tijd bij hem op de grond te gaan zitten want hij begint meteen te huilen. Hij kruipt weg om ergens anders te gaan spelen; zodra ik op sta is het huilen. Boterham duurt te lang: huilen. Eten is op: huilen. En ga zo maar door. Continu moet ik bij hem zitten en aandacht geven. Als ik even aan het aanrecht sta dan zit hij met gestrekte armen op de grond omdat hij wil zien wat er gebeurt. Het zal vast en zeker een fase zijn, maar echt na 3 dagen dit (ik ben maandag standaard vrij) ben ik compleet gesloopt. Aandacht geven geprobeerd, negeren geprobeerd, uitleggen geprobeerd, afleiden geprobeerd, kortom: ten einde raad. </p><p>Vertel me alsjeblieft dat ik niet de enige ben of, nog beter, wat kan ik hier aan doen? </p>

Duurt hier al maanden. Ook een baby van 11 mnd, maar weetje, het is echt (JA ECHT) een fase. Er zit ook weer een sprongetje aan te komen, met 11.5 mnd, wellicht is het dat?

Heel vermoeiend is het idd! 
Gelukkig idd maar een fase al is het wel slopend! Kon ook rond die tijd niet een paar meter van Mn zoontje vandaag anders was het gillen. Nu is hij bijna klaar en vergeet je hoe dat was ? Kortom, hou vol, komt allemaal goed!

Heel herkenbaar op die leeftijd. Zit ook weer een slaapregressie aan te komen dus daar kan hij ook last van hebben.
Onze dochter zat ook nog eens in een groeispurt en had mega honger.
Ze was toen eigenlijk heel de dag door aan het eten. Misschien heeft jullie zoontje dit ook wel.
Wat er tegen te doen? Niks helaas.. als ik aan het aanrecht langer bezig was zette ik haar in de stoel erbij.
Op mn telefoon Juf Roos filmpjes kijken, had ze even een rust moment en kon ze zich een beetje opladen.

Ik weet niet meer wanneer het precies begon maar duurt hier al weken, onze dochter is nu 1 jaar geweest.. het gaat steeds beter, ze heeft steeds meer momenten dat ze niet op me let en haar eigen ding doet. Ze moppert ook meer en heeft niet altijd overal zin in (luier verschonen, omkleden). Eea heeft bij ons denk ik ook te maken met het feit dat ik haar nu al train om van 2 slaapjes overdag naar 1 slaapje te gaan. Dat halen we niet altijd. 
Het is echt vooral aan toegeven denk ik. En goed aan kunnen voelen wat ze wil, ik check altijd haar luier, probeer haar waterbeker of misschien toch nog trek ofzo.. Ik heb in deze periode ook een slaaptraining met haar gedaan en eigenlijk is dat best goed gegaan, ik kan haar makkelijk in bed leggen zonder dat ze overstuur wordt.. Een voordeel van deze periode is ook dat ze iets meer begrijpen en kunnen. En het alles willen proeven/eten is ook herkenbaar! 

Zodra papa of de oppas er is geef ik haar uit handen (ze huilt dan wel maar ik geef haar een kus en zeg dat ik even weg ga) en doe ik even tijd voor mezelf! Ik vind het heerlijk om even alleen de was te doen boven, de badkamer grondig te poetsen ? of gewoon boodschappen ?
Wij hebben 3 kinderen en ja, ze staan wel es alledrie heel enthousiast om me heen, een paar keer per dag.. 
Succes!

Oh herkenbaar. Zo is mijn dochter nu ook. Het was altijd echt een relaxed kind dat alles goed vond maar nu heeft ze echt lastige dagen erbij zitten.. zelfs de opvang zegt dat ze soms echt overstuur wordt als een leidster even wegloopt. Dat de hele dag miepen vind ik ook echt super lastig! Laatst was ze ook gewoon moe en ik werd er echt knettergek van, kruipt ze even, miepen, verder kruipen, miepen, etc. Ik heb haar op bed gelegd en ben zelf ook gaan slapen haha. Deed me zo goed! Daarna kon ik er weer even tegen.
Het is ook een moeilijke fase voor de kindjes. Mijn dochter is flessen aan het minderen maar wil er sommige dagen toch nog 3, sommige dagen 1. En sommige dagen 2 slaapjes, sommige dagen 1. Iedere dag is een verrassing dus ik ga gewoon mee in wat zij aangeeft. Er tegenin gaan werkt toch alleen averechts. En als ik het echt even niet meer weet gaan we samen wandelen en neem ik maïs vingers mee voor als ze er halverwege geen zin meer in heeft ?

Mijn dochter is veel jonger, dus heb hier geen ervaring mee. Maar wij gaan een baby gebarencursus volgens. Het schijnt dat als kinderen op jongere leeftijd kunnen aangeven wat ze willen of wat er aan de hand is, ze veel minder gefrustreerd raken. Dus ook minder huilen/ piepen Ed. Geen idee of het gaat werken, maar dacht, misschien is dit nog een tip waar je iets aan hebt

Bezig bijtje dat klopt! Mij is het gelukt om mijn dochter in ieder geval te laten aangeven als ze honger heeft. Dat is al vele malen mijn redding geweest. Verder dan het gebaar voor honger ben ik niet gekomen, ik was niet consequent genoeg maar door ermee bezig te zijn heb ik haar wel goed leren observeren en inmiddels kan ze ook al veel duidelijk maken met gebaren en wijzen. Dus dat helpt zeker goed mee. Maar als ze moe is, dan is ze ook te moe om duidelijk te maken wat ze wil en dan is eigenlijk niks meer goed haha. Dus zeker de moeite waard om daar vroeg mee te beginnen! Helaas is niet altijd de oplossing. 

Terug
Bovenaan