huilen bij afscheid nemen kdv of oppas...

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

hier nog een vraagje van deze moeder;)
wij brengen aaron 2 dagen naar een oppas,maar ze is pas sinds 3 maanden zijn oppas en nu huilt hij steeds als ik wegga,in het begin zei ik doei als ik ging en gaf hem een kus maar dan begon hij te schreeuwen,nu leg ik mijn jas in de hal en zeg niks meer als ik wegga,als de oppas met hem speelt dan sluip ik ertussen uitmaar dat voelt niet goed,maar ik dan huilt hij in ieder geval niet,maar ik vraag me af of hij dan niet denkt dat ik hem in de steek laat enz...jaja wat ik me dan al niet afvraag...en ik voel me dan wel lichtelijk schuldig:(
ik zie aan hem dat als ik hem ophaal dat hij wel blij is en ze is ook echt wel lief voor hem maar toch...

hebben andere moeders ervaring met huilende kinderen en afscheid???en wat doen jullie daaraan???

groetjes nienke...

Elsa huilt ook nog altijd als ik weg ga en ik haar dus achterlaat bij het kdv. Maar ik neem wel elke keer bewust afscheid van haar en sluip er niet stiekem tussenuit. Ik vertel dan dat ze daar gaat spelen en slapen en dat papa haar dan weer ophaalt. Ik zeg dit dan ook een paar keer tegen haar, neem dan bewust afscheid en dan nemen de leidsters het van mij over en proberen haar af te leiden. Over het algemeen is ze dan al stil als ik bij de auto ben. Mijn tip is: Neem altijd bewust afscheid en vertel alles heeel duidelijk.

Hoi,

Floris heeft nu ook een periode dat hij vaak moet huilen als ik hem wegbreng (naar kdv).
Ik neem ook heel bewust afscheid van hem. Ik knuffel hem en geef hem een paar zoenen en dan zeg ik "mama gaat nu weg en jij gaat lekker spelen en eten en slapen. Vanmiddag komt mama je weer ophalen". Daarna geef ik hem aan een leidster, geef nog één kus en loop zwaaiend weg. Volgens de leidsters is hij alweer stil zodra ik uit zicht ben (en dat klopt ook want ik was laatst teruggelopen omdat ik iets vergeten was en meneer zat  al lekker te spelen).

Ik ben ook voorstander van bewust afscheid nemen.  Het is misschien niet leuk weggaan (een huilend kind achterlaten) maar het is wel duidelijk.

Groetjes Femke

Hoi, hoi,

Justin heeft het nu ook.....heel erg huilen als ik weg ga, ik geef hem een kus en een aai over zijn bol en dan ga ik weg. Het klinkt heel hard zoals ik het nu schrijf maar ik weet van het KDV en van ouders zodra ik mijn hielen heb gelicht en niet meer in het zicht van Justin ben stopt hij met huilen en die gedachte maakt het wel makkelijker om weg te gaan. Maar ja het blijft wel zielig hoor om je ukkie daar achter te laten ook al is hij in goede handen.  

Groetjes,

Puk

Erg herkenbaar!
Zowel bij de oppasoma's als het kdv is het regelmatig huilen! Op het kdv werd geadviseerd om wel bewust afscheid te nemen zodat de kleine niet het gevoel krijgt dat je vlucht of hem in de steek laat.
Vaak neemt een leidster hem over en is hij al stil als ik buiten ben!

Even doorbijten zou ik zeggen!

Terug
Bovenaan