Huilen bij de creche

Sinds een paar weken zit Eline niet meer bij de babygroep, maar bij de peutergroep op de creche. Ze is altijd (nou ja, uitzonderingen daargelaten) met plezier naar de babygroep gegaan. Ze heeft een paar keer geoefend bij de peutergroep, en dat ging ook wel goed. Maar nu moest ze vorige week en vandaag voor het echie. Nou echt waar, een kilometer voordat we er zijn, gaat ze al hardverscheurend huilen en zegt ze: niet kindjes, naar huis. En zodra we er zijn beland ze in een soort gil / drift bui. Ik vind het echt vreselijk om haar daar zo te moeten achterlaten. Volgens de juffies was het vorige week toen ik de hoek om was gelijk over, maar ja, ik vind het toch wel erg zielig.

Ik weet zo gauw ook de oplossing niet hiervoor, en denk ook niet dat die er is, maar zijn er meer kindjes die zo overstuur raken bij het wegbrengen? Helaas, stoppen met de creche is geen optie, ze gaat al maar 1 keer per week, en we hebben geen oppas opa of oma.

Hey,

Je verhaal is hier een beetje herkenbaar want Roan is ook naar de peutergroep op her kdv gegaan en die vind het begin ook niet leuk, hij heeft geen drifbuien maar als ik wegga dan begint hij wel te huilen. hij is nu 4 keer gegaan en afgelopen keer ging het toch al een stukje beter en toen ik door het raam keek om een hoekje was er niets meer aan de hand dus het gaat bij hem gelukkig beter dus ik hoop dat het bij jou ook snel beter gaat!

Groetjes Mascha

Hoi hoi,

Hier hetzelfde hoor. Sinds 1 aug. is Sven ook overgegaan naar de peutergroep bij het kdv. Het oefenen ging elke keer prima maar nu hij weet dat het voor altijd is, is het een ander verhaal. En dan is er nog het verschil of papa of mama hem wegbrengt. Bij papa is er 9 van de 10 keer niets aan de hand. Bij mij is het altijd raak.
Nu weet ik dat Sven altijd ophoudt met huilen als ik weg ben dus dat maakt het wel makkelijker.
Ik denk dat de overgang gewoon heel veel indruk maakt. De kindjes zijn ook groter en onze Sven is nu eenmaal een held op sokken. Hij kwam al een paar keer thuis met het verhaal dat een kindje iets van hem had afgepakt. Tja, dat gebeurt in een babygroep natuurlijk niet zo snel. Hij moet nu leren van zich af te bijten en dat is niet in 1 dag gebeurd.
Ik kijk het gewoon nog even aan.....

Groetjes,
Maike

Hoi hoi,
Feline was vandaag ontroostbaar, ik had zelf de tranen in mijn ogen. Is nu de tweede keer. Ze moet nog heel erg wennen aan de nieuwe groep. Veel drukker en andere kindjes.
En haar 2 vriendjes (zijn samen de 3 musketiers) Jayden en Julie die zitten nog op de oude groep.

Maar overdag ging t gelukkig verder goed. 1 maand en dan is ze gewend zeggen ze.
Dus even doorbijten voor Feline (en voor mij...)

groetjes maris

Lindy zit sinds d'r 2e verjaardag ook bij de peuters.

Ze verzamelen altijd bij de baby's en gaan dan na een half uur naar de peuterklas.

Het wennen ging vantevoren heel goed. Ze vond het erg leuk. Totdat het voor het echt was. Toen was het s'ochtends brullen.

Nu hebben we afgesproken dat ze gelijk naar de peuters gaat en na 3x ging het heel goed. Ze gaat nu gelijk lekker spelen in de keuken en aan het koken.

Helaas is er 1 juf die dus niet doet wat afgesproken is en ja hoor, dan wil Lindy dus niet naar de baby groep. Is gelijk weer van slag. Vind het erg moeilijk om daar dan wat van te zeggen. Want verder is ze wel gek op dr juffie.

Sannemams

Veerle moest onwijs wennen aan de peutergroep. Zij is in januari al overgegaan, ze was toen 1,5. Bij ons op de creche gaan ze tussen de 1,5 en 2 jaar over. Kwam bij ons op een ongunstig moment want toen zij overging werd ik opgenomen in het ziekenhuis en een paar dagen later werden haar broertjes (tweeling) met een spoedkeizersnede gehaald. Helaas kon zij niet langer in de babygroep blijven.....

Veerle was ontroostbaar op de peutergroep. Ze vond het verschrikkelijk en het heeft wel ee maand geduurd voordat ze haar draai had gevonden. Nu vindt ze het er helemaal geweldig en heeft ze haar eigen vriendjes/vriendinnetjes en is ze ook weer ondeugend, hi hi.

Sterkte!!!

Groetjes, Floor

Terug
Bovenaan