Huilen bij de fles

Hoi,

Mijn zoon is 3.5 maanden en tot op heden is alles prima verlopen. Nu heeft hij sinds een week dat hij gaat huilen als we de fles in zijn mond doen. Na 5 of 10 minuten gedoe pakt hij hem en dan mag je 'm ook niet meer weghalen totdat de fles op is. Hij wil dus wel eten. Hij bijt en sabbelt wel heel veel op zijn handen. Zou dit met tandjes te maken kunnen hebben? Ik voel nog niets aan zijn tandvlees. Wel zit er een witte 'vlek' op zijn tandvlees op de plek waar een kies zou kunnen komen. Maar mij is verteld dat de voortandjes meestal eerst komen. Hij heeft maandag zijn 2e inenting gehad, kan dat er iets mee te maken hebben?
 
Hoi Sandra,

Helaas heb ik geen verklaring hiervoor. Ik kan alleen vertellen dat ik precies hetzelfde meemaak met mijn dochtettje van 5 maanden. Ze wil heel graag eten, maar huilt de hele tijd onder de fles en dan duwt ze de fles er weer uit, maar dan wil ze de fles toch weer hebben. het is absoluut geen ontspannen manier van de fles geven. ik snap er echt niets van, heb de melk al kouder en warmer gemaakt, andere spenen, diverse lig/zithoudingen, dunnere/dikkere melk, maar niets helpt. Ik hoop dat er reacties op jouw berichtje komen, want soms vraag ik me af of er iets met haar is. Ze groeit verder erg goed en heeft trouwens ook al 1 tandje. Dus volgens mij ligt het niet daaraan. Ik denk ook niet dat het aan de inentingen ligt.
Succes en ik ben benieuwd naar andere reacties!
Groetjes,
Petra
 
Hoi Dames,
Nou een bekend probleem hoor. Ik had vorige week ook al een stukje geschreven over weinig drinken.
Ik heb ook alles al de schuld gegeven. de 2e prik, daarna het babyzwemmen, maar dit was het allemaal toch niet. Volgens het CB gebeurt het wel vaker dat kinderen met 3 md minder gaan drinken. Heel frustrerend hoor. Je gaat helemaal aan je zelf twijfelen. Onze dochter wil niet meer drinken dan 100-120cc. (terwijl dit al 160-180 was). Ik ben weer over gegaan naar kleinere flessen (avent) en we geven haar nu vaker eten want ze heeft echt wel trek. (ze ligt op haar handen te soppen na een fles)
i.p.v 5 flessen krijgt ze er nu 2 extra tussendoor om er maar voor te zorgen dat ze toch drinken binnenkrijgt. En dit gaat goed. Maar ik probeer wel haar vaste schema voor 5 flessen erin te houden zodat dit niet door de war gaat.

Misschien ook iets voor jullie want er meer in proberen te stoppen is slecht voor jullie allebei ("en de kleine zou een hekel aan de fles kunnnen krijgen als je hem erin blijft forceren.

gr en sterkte Karin
 
Inderdaad heel herkenbaar. Mijn zoontje van 3 mnd wil ook niet meer drinken dan 100 - 130 cc per fles. Ben ook maar flesjes tussen door gaan geven. Hij gaat na een minuut of 8 huilen en de fles wegslaan. Heel erg vermoeiend. Voor al om dat het cb vond dat hij te weinig was gegroeid. Heel fijn om te lezen dat we niet de enige zijn!
 
ik heb hetzelfde meegemaakt en toen kwamen wij erachter dat ze keel-ontsteking had.. misschien toch even goed in zijn keel laten kijken. Groet en sterkte! martine
 
Terug
Bovenaan