Huilen bij het drinken van de fles......

Hoi Meiden,

Ik klets niet zo heel vaak mee omdat ik er gewoon weg de tijd niet voor kan vinden, maar heb nu toch wel een vraag. Misschien dat één van jullie een antwoord weet?

Mijn dochtertje drinkt al vanaf 3 weken de fles. Gaat prima altijd. De laatste maand huilt ze soms heel erg als ze de fles drinkt. Ze laat hem los en brult dan heel hard. Stop je de fles erin, is het weer goed voor een paar slokken. Meestal met de avondfles, maar ook wel eens overdag met de gewone fles. Ze heeft meestal wel honger (té honger? ) als ze dat doet. Of is ze boos dat het niet snel genoeg gaat (ze heeft het altijd best snel leeg, maar ook niet zo dat ze zich verslikt ofzo). Ik snap er niets van. Krampjes ofzo is het niet. Ze klinkt boos!!

Maar ja....waarom doet ze het dan wel?

Weet iemand van jullie het antwoord?

Thanx!!

Karin

ppff lastig. Ik weet niet hoeveel flessen ze drinkt?? Vivienne kon ook boos worden omdat ze moest drinken terwijl ze geen dorst heeft. Duwde ze de fles weg, beetje jammeren maar niet zoals jij het omschrijft. Onze dochter heeft veel liever hapjes en dat gaat goed. ze drinkt nu 2 flesjes van 120 en 180 melk in de fles. daarnaast drinkt ze lauwe thee, water of diksap. Dat gaat prima. Misschien dat jouw dochter de melk ook zat is en liever een hapje wil??

Succes!

Groetjes Mariska

Misschien een andere speen proberen. Heeft ze geen verstopte neus, want dat drinkt ook erg lastig uit een fles.

ja bij ons is het antwoord tandjes die door komen en door het zuigen zet ze er druk op...

en ook als ze teveel binnen krijgt huilt ze daar voor hebben wij een 3 standen speen van difrax deze dun je stellen op de hoeveel heid.. en dat gaat prima..

Ik herken het ook. Aqua heeft er ook al een tijdje last van. Bij haar is het niet alleen de speen, ook als ze aan de borst ligt, kan ze soms verdrietig jammeren. Heel zielig. Ik weet dus bijna zeker dat het door haar doorkomende tandjes komt. Ze heeft dan wel honger en wil drinken, maar het doet pijn. Ze trekt dan ook een zielig gezichtje.. "hoe kan mama mij nou pijn doen?!" Ik geef haar altijd een knuffel en troost haar even voor ik haar verder laat drinken. Verder vind ik de bijtring heel goed helpen. Bij ons liggen er een paar in de koelkast, want de verkoeling verdoofd de pijn een beetje.
Succes Karin!

Kom ff inbreken ben van maart 2011 mama's maar kan het zijn dat er een tand/kies doorkomt?
dan is warme melk/pap niet fijn dat doet zeer op het tandvlees.
Vaak zie je dat dat met name 's avonds opspeelt en doortrekt naar de oren. Wanneer kindjes dan zuigen bijv aan de fles......doet dat erg pijn aan de oortjes?
Verder krijgt ze wel genoeg uit de speen? of misschien teveel....?
Ze kan ook gefrustreerd zijn doordat er te weinig uitkomt?
Misschien heeft ze wel last van alleen d'r oren ook dat speelt met name 's avonds op en dan is zuigen wat ik net al zei niet tof.......
Hopelijk kan je er iets mee sucses

gr louise maart 2011 mama

hoi,
heel herkenbaar. Hier precies hetzelfde. Alsof hij heel boos wordt als je hem zijn fles geeft. Het wordt alleen maar erger als je het blijft proberen. Het was een tijdje terug (va 3 1/2 mnd), en vooral op het kdv. Toen een paar weken niet en nu weer wel. (hij is volgende week 6 mnd)
Zijn tandjes (onder) lijken wel onderweg, maar niet al zo lang.

Terug
Bovenaan