Huilen bij het laatste beetje van de fles

Hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van nu 8,5 week. Sinds een week wil hij het laatste beetje uit de fles niet opdrinken. Hij huilt enorm en als ik de speen erin doe stopt die even neemt hij een slok en huilt hij weer. Het is zo gek omdat het eerste beetje van de fles wel goed gaat. Hij krijgt Nutrilon standaard gemengd met Omneo omdat hij veel last had van krampjes (150cc + 2 schepjes standaard en 3 omneo) dit dronk hij voorheen makkelijk weg. Dat leek toen een tijdje heel goed te gaan. Maar nu krijgen we dit. Jbpm al geprobeerd maar dit helpt niet. Spruw ook gecheckt maar dit is het ook niet. Ik lees op internet dat ik niet de enige ben. Maar een echte oplossing voor dit probleem heb ik dus nog niet gevonden. Inmiddels word ik zo onzeker en weet ik niet meer wat ik moet doen. Elk advies is welkom!

Groetjes
 
Is het dan niet teveel voeding? Dat hij gewoon geen honger meer heeft? 150+schepjes melk is 170 ml toch? Lijkt me best een grote fles voor 8 weekjes oud
 
Hij is vrij groot voor zijn leeftijd. De voeding heeft hij dus echt wel nodig. En het gekke is dat hij het voorheen makkelijk weg dronk. En nu laat hij soms 50-60 cc staan. Er is echt wat aan de hand maar ik kan er gewoon niet achter komen wat het is.
 
Misschien helpt om extra te laten boeren tussendoor? De hoeveelheid lucht die binnenkomt bouwt steeds meer op tijdens een voeding...
 
Tja ik herinner me van m'n 2 dochters dat et gewoon weken zijn waarin de flessen ineens niet meer leeg gaan. Vol is vol, sommige periodes zitten ze gewoon eerder Vol en hebben ze even minder nodig.

Ik vind 150cc met 8 weekjes ook best veel, van mij zou dat niet perse op 'moeten'. Mijn beide dochters wogen meer dan 4kg bij bevalling en toch dronken ze pas met een maand of 3.5 a 4 flesjes van 150cc. Eerder ging dat er onmogelijk in. Als je kindje 50cc laat staan, drinkt hij dus nog 130cc? Dat lijkt me prima hoor. Zolang hij groeit en niet ineens veel eerder voor z'n volgende flesje komt zou ik me geen zorgen maken. Waarschijnlijk drinkt hij binnenkort gewoon weer die 150cc.
 
Volgens mij kunnen ze rond de 8weken ook een sprongetje hebben. Hoeveel flessen van 150ml met 5 schepjes geef je? Mijn kids zijn ook niet klein en dronken vanaf 8 weken ook 150ml met 5 schepjes, maar ik gaf dan niet meer dan 5 flessen in 24 uur. Als hij er tot de volgende fles tevreden mee is dan is het geen probleem. Het kan best zijn dat hij over een paar dagen zijn flessen weer schoon leeg drinkt
 
Misschien ook een soort buikgriepje dat zich uit in minder eetlust. Over een paar dagen gaan ze misschien wel weer op?
 
Terug
Bovenaan