huilen bij het slapen gaan

hoi dames,

Esmee (1 jaar) begint nu regelmatig te huilen als ze savonds naar bed toe gaat.
zodra ze haar bedje ziet dan begint ze al.
nu is het gelukkig wel zo dat ze met speentje wel stil te krijgen is, maar ja echt leuk is dit niet.
haar langer op laten werkt ook niet, want ook beneden is ze aan het mopperen en is niks meer goed voor haar (samen spelen, alleen spelen (op de grond of in de box), wilt ze allemaal niet).
hebben jullie een idee hoe dit kan en wat je het beste kan doen?

alvast bedankt,

Aafje
 
hoi dancingqueen,

ze heeft nog niet echt een favoriete knuffel.
ze knuffelt wel altijd in haar bedje met haar rammelaar, maar die ligt standaard in haar bedje.
dus geen idee wat er aan de hand is.
 
heb precies hetzelfde met mijn dochter van 13.5 maand.
ze begint wel pas te huilen als ik weg loop en de deur dicht maak
maar bij haar hoort het er nu gewoon bij,na een minuut of 5 huilen valt ze zelf in slaap.
zij slaapt ook met een vaste knuffel
 
Ons dochtertje heeft vanaf het begin een vaste knuffel waar ze mee slaapt. Soms ligt dit schaapje op de grond en gaat ze huilen want zonder het beestje wil ze niet slapen.

Wat je verteld klinkt als een groei spurt. Naar mijn idee probeert ze je ook uit, grenzen verkennen hoewel niet bewust. Ik zou consequent blijven en ja, ik weet het ... het is niet leuk als je je kindje achter laat huilend in bed maar bij ons ging het op den duur over omdat ik niet meer aar haar toe ging.

Haar langer op laten zou ik zeker niet doen. Gewoon een vast dagritme, werkt voor jou enje kindje het beste. Ze hebben nu eenmaal periodes dat ze huilerig, vervelend zijn en NIETS willen. Dat hoort er dan even bij en denk maar; het komt en gaat echt weer voorbij.
 
Terug
Bovenaan