huilen bij het voeden

mijn dochter is nu drie maanden en is een hele gezonde lieve en blije baby
maar ze huilt soms vreselijk als ik haar aan de borst wil leggen
ik heb al andere posities geprobeerd maar kan niet echt zeggen dat dit het probleem is
wat ik nu doe is elke keer als ze begint te huilen geef ik haar d'r speen waar ze vervolgens gigantisch op sabbelt dan laat ze die weer los en drinkt ze weer wat en begint het weer van voor af aan ik vermoed dat het krampen zijn maar zeker weten doe ik het niet omdat het niet altijd zo gaat

Mijn dochter doet het heel afentoe 'n dagje of twee  tussendoor, dat ze heel veel los laat en gaat huilen. Bijna alsof ze niet door heeft dat de borst voor haar neus is.... waar het aan ligt weet ik ook niet. Ze heeft dan even wat minder interesse in eten lijkt wel. Ze houdt dan ook vaak op en wil na 10 minuten ineens wel weer eten en dan eet ze ook maar 5 minuten ofzo. Ze sabbelt ook meer dan dat ze echt goed zuigt. Het gaat iedere keer gewoon over dus ik denk dan maar dat het er gewoon bij hoort.

Als het echt heel vaak is zou het misschien ook spruw kunnen zijn? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf geen ervaring mee heb maar hoor vaak dat dat een van de symptomen is.

Zou het een voedselallergie kunnen zijn??? Kindjes hebben dan honger, en willen eten. Maar zodra ze beginnen te drinken, merken ze dat het 'verkeerde' voedingsstoffen bevat, en laten ze de tepel los. Ze hebben dan natuurlijk nog steeds honger, en willen weer eten!

Je kan eens proberen de allergenen in jouw dieet weg te laten. Denk dan aan melkproducten, pinda's enz. Het CB heeft denk wel een lijstje met al die producten. Als het dan na een 2 tot 3 weken beter gaat, zou het een allergie kunnen zijn.(kindjes hoeven trouwens niet altijd eczeem te hebben bij een allergie)

Je zou ook even een lactatiedeskundige of een vrijwilliger van de LLL of VBN kunnen bellen.

xxx
Mama van Navara

hoi ik heb zelf maar 4 wk bv gegeven en toen over gagaan op de fles,
maar voor mij is het heel herkenbaar,
bij mij gilde hij echt als ik de fles gaf en dan opeens werd hij stil en dronk hem helemaal leeg,
ik denk dat het gewoon tijdelijk is .
groetjes mascha

quote: 04112009 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-02-2009 20:11:23'));

mijn dochter is nu drie maanden en is een hele gezonde lieve en blije baby
maar ze huilt soms vreselijk als ik haar aan de borst wil leggen
ik heb al andere posities geprobeerd maar kan niet echt zeggen dat dit het probleem is
wat ik nu doe is elke keer als ze begint te huilen geef ik haar d'r speen waar ze vervolgens gigantisch op sabbelt dan laat ze die weer los en drinkt ze weer wat en begint het weer van voor af aan ik vermoed dat het krampen zijn maar zeker weten doe ik het niet omdat het niet altijd zo gaat

Huilt  ze ook als je haar in een andere houding aanlegt?

Het kan zijn dat ze vanwege bijvoorbeeld een verkoudheid wat last heeft van haar oortjes. Je zou ook eens kunnen kijken of er tekenen zijn van spruw.
Maar soms doen kinderen dit gewoon, zonder dat er een echte reden is.

David had dit ook en soms nog steeds. Hij heeft met 5 maanden nog steeds last van krampjes en de laatste maand had hij dit vooral bij de voeding van 11.00. Hij heeft overduidelijk honger maar steeds als hij drinkt krijgt hij weer last en laat dan huilend de tepel los. Hij houdt pas op met huilen als ik hem overeind zet.  Na een halfuur (meestal leg ik hem in de wagen waar hij dan begint te spelen) kan ik hem weer aanleggen en drinkt hij meestal ook zonder  huilen verder de borst leeg.  Ik heb ook eens geprobeerd die voeding uit een fles te geven (dus gekolfde melk) en hij had veel minder last - volgens mij omdat hij dan meer rechtop zit bij het drinken.

Terug
Bovenaan