Huilen bij oma verder bij niemand

Hoi hoi,
Mijn dochter van nu 4,5 maand begint steeds te huilen als ze mijn moeder, vader of mijn oma ziet. Ik word hier ontzettend verdrietig van want verder huilt ze eigenlijk bij niemand. Soms huilt ze als er iemand in de wagen komt kijken, maar bij de opvang huilt ze niet naar de juffen, bij mijn collega’s niet etc.
Ik vind het echt zo erg. Zeker omdat mijn moeder in een depressie zit en mijn dochter echt haar lichtpuntje is. Ze is ook echt intens lief voor haar.
Zijn hier tips voor?
Liefs

vervelend is dat hè? Ik herken het van mijn eigen dochter. Die ging ook standaard huilen bij mijn moeder. Heeft ook echt wel even geduurd. We hebben er geen druk op gelegd en gewacht tot ze zelf wat meer toenadering zou zoeken. Dat gebeurde een paar maanden geleden (ze is nu bijna 2) dus we hebben wel een lange adem nodig gehad. 
Het begon met af en toe eens lachen ipv huilen, of wat meer in de buurt van oma spelen. Weer wat later ontdooide ze al stukken sneller en opeens waren we op een verjaardag met een glijbaan waar oma haar mocht helpen klimmen. Sindsien is de verkering aan ;) 
Ik snap dat het voor jouw familie echt niet leuk is, maar je kindje doet het niet om hen te pesten. En in mijn ogen is het zo: hoe meer druk erop, hoe moeilijker het wordt. Ik zou ze dus zeker regelmatig bezoeken maar niets forceren en hopen dat het snel bijdraait, ook al gaat daar misschien nog een hele tijd overheen... 

Bij ons was een van de opa's de klos, zonder aanwijsbare reden. Dat ging over na een maand of 9/10. Met anderhalf jaar was ze helemaal gek op hem.

Hoe naar ook, die kleintjes hebben dat soms. Zonder duidelijke reden. En het gaat ook echt wel een keer voorbij.. hopelijk voor oma duurt het niet te lang!

Kleintjes voelen ook aan hoe iemand anders zich voelt, en onderscheiden dat nog niet van hun eigen emoties. Dus die depressie kan er zeker mee te maken hebben. Verder kunnen bepaalde sterke geuren het huilen ook opwekken.

Herkenbaar!
Mijn zus wilde zo graag een band met mijn kids.. maar op haar reageerden ze beiden heel extreem. Nou was de oudste sws onwijs verlegen.. maar de jongste totaal niet.. alleem bij haar. Ze had ook depressie klachten en zat dus totaal niet lekker in haar vel. Momenteel wel en het gaat de laatste tijd echt heel erg goed! Dus zou goed kunnen dat ze dat aanvoelen en er geen raad mee weten ofzo...

Terug
Bovenaan