Huilen bij pap

Mijn zoontje is nu 7 maanden en sinds een klein weekje geven we hem 's morgens een bordje pap i.p.v. de fles.
Nu is hij iedere keer aan het piepen. Misschien gaat het hem te langzaam? Ik ga het nu een keer met een papspeen geven kijken of dat anders is. Ik heb zo'n large speen van Difrax maar is de pap er wel goed door te krijgen? Het lijkt mij zo dik.....

Klinkt iemand dit bekend in de oren?

Groetjes,
Karin

hallo...

Dit klinkt mij heel bekend in de oren!!! Mijn zoontje is inmiddels 1 jaar maar toen wij aan de pap begonnen...nou ik heb vanalles geprobeerd. In eerste instantie lepelde ik het zo naar binnen. Ik ben begonnen om de pap tussen de middag te gaan geven...dat vond meneer wel lekker maar na een week of 2, weigerde hij het te eten. Ook smorgensvroeg in de fles...nee hoor echt niet. Van alles geprobeerd, andere speen, te warm, te koud...in een bordje....Zelfs verschillende soorten pap in huis gehaald...pfff..haha
Ik dacht op een gegeven moment..ja doei hij lust het gewoon. Hij vind het denk ik niet lekker. Ik heb hem nooit geen pap meer gegeven en hij kreeg van mij gewoon smorgensvroeg een flesje melk. Nou vulde dat natuurlijk niet altijd even goed dus heb ik op een gegeven moment die kant en klare pakjes gekocht van Goede Nacht. Die zijn dus eigenlijk voor het slapen gaan....maar Tijs vind deze dus smorgensvroeg super lekker. Daar zitten ook toch nog granen e.d. in en de pap is dun zodat deze gewoon door de speen gedronken kan worden.

Hij krijgt deze fles nog steeds smorgensvroeg maar we zijn hem nu aan het afbouwen.
Dus als je alles geprobeerd heb..haha...denk ik dat je kleintje de pap gewoon niet lekker vind. Ik zou dan gewoon een boterham tussende middag gaan geven.
Succes.
Daan mv Tijs

Hoi Karin,

Ons zoontje heeft nooit een papfles gewild. We hebben vanalles geprobeerd, ook langzaam opbouwen met een half schepje pap enzo. Maar nee, hij wilde echt niet. Dus ook niet meer geprobeerd, het cb vond dat ook geen probleem. Om er toch voor te zorgen dat hij graanproducten binnenkreeg heeft hij, tot hij brood mocht, potjes fruit gehad met granen erin. En vanaf dat hij brood mocht, krijgt hij 's ochtends en tussen de middag een boterham. Brood vindt ie heerlijk, dus dat is wel fijn.

Groetjes,
mv Tijs

ooh, dat is dus een herkenbaar probleem... Ons zoontje jaap (7,5mnd) krijgt sinds 2 wkn papfles, eerst met rijstbloem maar dat die dronk hij erg slecht. Nu hebben we groeipap van bambix, maar dat gaat ook minder soepel dan gewone melkfles. Ik dring wat an en dan blijft er klein laagje onderin staan.
We gebruiken de aventflessen met de 3-standen-speen op stand 3.
Succes voor andere ouders met zelfde probleem!
Groetjes mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

Hoi. Die van mij heeft dat ook gehad, maar die vond het (volgens mij dan..) gewoon niet lekker!! Die moest altijd kokhalzen en trok alleen maar vieze gezichten.. Toen hebben we het ook een tijdje als papfles geprobeerd maar dat was ook niks.
Uiteindelijk hebben we het maar helemaal opgegeven, vooral omdat ie echt alles at, en dit dus waarschijnlijk echt niet lekker vond..
Gr, Anne-Marie
mama van Tin (2,5) en Jesse ( van 12-7-07)

Hallo Karin,
Dit klinkt inderdaad heel bekend. Mijn dochter is net 8 maanden en reageerde ook nogal heftig op de eerste bordjes pap. Ik heb toen de volgende oplossing bedacht, ook omdat ik het idee had dat ze de pap wel lekker vond: eerst beginnen met een beetje opvolgmelk (90 water + drie schepjes Friso2) en vervolgens een bordje pap. Dit werkte direct heel goed! Voordeel vind ik, dat ze toch van een lepeltje eet ipv uit de fles.

Misschien geef ik wel ongevraagd advies en het is echt niet mijn bedoeling om anderen te beinvloeden, maar mijn ervaring was dus hetzelfde met pap.

Tom vond er helemaal niks aan. Op het CB heeft de kinderarts gezegt dat hij dit helemaal niet nodig heeft, een boterham is ook prima. En dit eet hij met smaak.
Onze hummel krijgt dus ook gewoon geen (groei)pap. Waarom zou je iets naar binnen proberen te krijgen als hij/zij het totaal niet lust? Het is voor beiden toch prettiger als iets zonder huilbuien verloopt.

Voor het slapengaan krijgt hij trouwens wel een pyamapapje van Nesle (je hebt vanille, banaan en bisquit) en die krijgt hij een een difraxfles met een large kersenspeen.
Daar lust hij wel -pap- van! ;-)

Succes ermee.
Groetjes, Patricia en Tom

Terug
Bovenaan