Huilen bij poepen

Sinds een paar dagen moet Anoush heel hard huilen al ze moet poepen. Ze zit ook keihard te persen, zo zielig. Zou dit kunnen komen van het overstappen op flesvoeding? Ze krijgt nu 2 flessen Nutrilon op een dag.. Ze krijgt al een poosje groente en fruit, maar daar reageerde ze prima op, ook al werd de ontlasting wat anders dan de dunne bvpoep..
Wie herkent dit??
x taraneh

jah ik herken het wel fleur huilt niet maar je ziet echt als ze gaat poepen...bij haar is het sinds dat ze groente en fruit krijgt, daarnaast krijgt ze nog gewoon bv.
Maar heb wel vaker gehoord dat bij flesvoeding de ontlasting nog dikker wordt, je kunt wel van die poeder halen die de ontlasting iets verdunnen heeft een vriendin van me ook gehaald en sindsdien kan haar kleine veel makkelijker poepen, je doet een paar schepjes bij in de kunst voeding!! T werkt bij haar super, dus misschien een idee??
Nou succes ermee, hopen dat het snel beter wordt...!!

Liefs Liesbeth
Fleur (5,5 maand) weken weet ik niet meer...

Ach, wat zielig voor je meisje! Jasmijn heeft ook best harde ontlasting, ik heb wel een paar tips?

-pruimen (geweld & gepureerd... duhhhh) door het fruithapje
-een scheutje sinasappelsap door de fruithap
-een scheutje olijfolie door de groentehap.

Volgens mij heb je van vsm ook druppeltjes die de ontlasting zachter maken, maar ik kan me nog van Heather (de oudste) herinneren dat die wel heel erg goed werkten :-s

Ach wat zielig zeg dat ze zo moet huilen!!! Zelf gebruik ik als Quinn erg moeilijk kan poepen( wat gelukkig niet zo vaak gebeurdt) de druppels van vsm.
Cinababy heet dat. En het werkt bij Quinn gelukkig wel. Hij kan dan makkelijker poepen, omdat het wat dunner is, maar het is niet zo dat hij er diaree luiers of zo van krijgt.
En anders indd de tips die mamaw ook al heeft gegeven.
Sterkte er mee en hopelijk wordt het snel wat beter.

Liefs Marielle Quinn 5 maand.( weken weet ik ook niet meer)

Olivia had het ook in het begin (niet huilen maar het kostte wel moeite). Bij haar hielp: 1 schepje omneo voeding en de rest standaard voeding.

Ze had trouwens laatst wel erg last met poepen toen ze een pakje pyjamapapje had gehad!

Oh wat erg!!! heb medelijden met je dochtertje!!!
Ja hier geen ervaring ermee, wij nu juist op zoek naar iets dat het minder vloeibaar is, 2e tandje in aankomst, en vandaag al 3 x door alle kleding heen gelijk naar horen!!!! En giga vloeibaar. Dus eigenlijk het tegenovergestelde.

En wat mamaW neerzetten beetje olijfolie, of evt zonnebloemolie (heeft minder smaak).
Oh ik ben zelf een maagzuur patient en als je kleine klein beetje van reflux heeft geen sinassapelsap geven, word bij volwassenen nl gelijk afgeraden,
Wat ik wel weet is dat het bij meer mensen laxerend werkt dan dat mensen durven toe te geven, via arts gehoord, appelsap!!!! En ja ik heb het zelf ook, en veel kennisen van me ook. en ik dus juist erg terug houdend om Rebecca appel te geven omdat ze door medicijnen al altijd redelijk dunne ontlasting heeft.

Maar wie weet is het voor jullie juist een blessing, een hapje qua appelmoes, of evt een schep appelmoes door de pap heen. Of als je nog niet bezig bent met hapjes, appel diksap en dan klein beetje door de kunstvoeding fles heen.
Of die appel vervangen door sinasappel!

hey!

yuri krijgt af en toe een flesje diksap... hij heeft al vanaf het begin harde ontlasting.. en eerst deed ik 10 of 20 cc extra in de fles.. inmiddels krijgt ie tussendoor 60cc diksap.. en meneer drinkt het zelf.. dus is ook wel goed voor zn training denk ik:p

liefs!

Terug
Bovenaan