Huilen en lachen

Heyhoi,
Onze zoon Timo (3mnd) huilt nu meer voordat hij gaat slapen en als we op zijn kamer komen na 5 minuten laten huilen, begint hij heel breed uit te lachen. Herkennen jullie dit? Nog tips?
Groetjes Rianne
 
Misschien weer een sprongetje?en ze gaan steeds minder slapen,dus misschien nog niet moe genoeg.

Kyandro is nu 7 mnd en heeft er soms ook een handje van...meestal is ie dan niet moe genoeg.of juist te moe.soms gaat hij alsnog slapen
soms komt hij eruit.
liefs jootje
 
Yep, dat grapje kennen wij ook. Ze beginnen nu meer mee te krijgen dus het is heel leuk om mama of papa op je kamer te krijgen als je flink schreeuwt. Vaak kun je alwel horen of er echt iets is (dan gaan we er naar toe) of dat het gewoon huilen v bv vermoeidheid/huiluurtje is(gewoon even stil om het hoekje kijken). Twan deed ook z'n best om flink te schreeuwen en zodra je naast het bedje stond kregen we een brede glimlach;heel grappig natuurlijk maar na een paar keer wordt je het wel zat. Nu hebben we het wel door en laten we hem gewoon jengelen, als er niets is valt hij vanzelf in slaap.
Succes!
 
Hoi,
Ja, die kleintjes zijn al hartstikke slim hoor! Ze komen er inderdaad achter dat hun trucje werkt, dus dat vinden ze heel erg leuk! Zolang je er in mee gaat, blijven ze het doen. Wij hebben ons zelf aan gewend(van toen hij moest leren slapen in bed met tien weken), dat als hij huilt, we naar binnen gaan, zijn vogelgeluidjes aan zetten, speentje geven, zonder hem aan te kijken of te praten tegen hem. Als we zijn kamer uit lopen zeggen we alleen: weltruste, Tymo. Het is even doorzetten, want eerst zal hij alleen maar harder gaan huilen omdat je hem niet aankijkt, maar de lol is er dan wel snel vanaf!
Wij hebben elke keer als Tymo ziek is geweest een gelijksoortig probleem. Als ze ziek zijn ga je met elk kikje wat ze geven naar ze toen en kijken wat er aan de hand is en troosten. Maar na een paar dagen ziek zijn, moeten wij dat weer 1 week lang bezuren, want dan moeten we het weer afleren bij hem.
Succes,
Groetjes,
Mar
 
Hier precies hetzelfde hoor!!
Ik heb ook een zoontje van 3mnd. Hij ging altijd rustig slapen, maar de laatste 2 weken gaat hij eerst heel hard huilen. In het begin ging ik naar hem toe en dan begon hij inderdaad heel breed en lief naar me te lachen. En als ik weer wegliep begon het grapje overnieuw. Inmiddels laat ik m en slaapt hij na ongeveer vijf minuten huilen.

Zo jong en je toch al in de maling nemen, boefjes!
 
Goede grap he?
Onze Sanne doet het ook. Al is het bij meer drammen. Ze zoet het ook als ze in de box ligt en geen aandacht krijgt. Ik ga er niet altijd gelijk heen. Vaak als ze merkt dat het geen zin heeft stopt ze ermee en gaat lekker spelen of slapen.

Ze weet donders goed hoe ze aandacht moet vragen haha
 
ja, herkenbaar! Mijn zoontje is nu 10 weken en heeft het sinds deze week ook door! Kon altijd lang in de box zichzelf vermaken maar lijkt zich nu te gaan vervelen.
De mobile kent ie nu wel en speelgoed kan hij nog niet pakken, hij hoopt dus dat ie door papa en mama vermaakt wordt. Meestal laat ik hem een minuut of 5 jengelen in de box en is het daarna over.

In bed laat ik hem nu een kwartiertje mopperen, ga even naar hem toe zonder hem uit bed te halen, meestal nog een minuut of 10 en dan valt ie toch in slaap.
Ik merk wel dat ie overdag soms nog te wakker is als ik hem naar bed wil doen, dan laat ik hem nog maar even uit bed...

Ze gaan nu eenmaal minder slaap nodig hebben.


 
Terug
Bovenaan