huilen en slapen

Hallo allemaal,
Onze dochter van nu 6 weken oud slaapt niet zo geweldig goed. Ze slaapt korte slaapjes en wordt dan weer huilend wakker. Ze slaapt hooguit zo'n uur achter elkaar. Ik laat haar dan even huilen of ga naar haar toe(ligt aan het huiltje). Dan valt ze meestal wel weer even in slaap. Maar ze slaapt dus zeer onrustig en huilt dus best wel veel bij elkaar. Ik let al erg op de drie r's en inbakeren hebben we al geprobeerd maar hier verzet zij zich erg tegen en gilt het dan uit. Dit hebben we dan dus ook direct gestopt. Heeft iemand nog een goed idee? En anders heb ik mijn hoop maar gezet dat het nog eens vanzelf over gaat! En dat ze wel lekker door kan slapen. Dit is trouwens iets wat al van af haar geboorte speelt.
Bedankt alvast voor de reacties,
Groet Helen
 
Hoi Helen,

Ik heb dat met mijn zoontje ook gehad. Hij huilde dan wel niet maar slapen deed hij ook niet. Ik wist echt niet meer wat ik moest doen en op een gegeven moment lag er een spuugdoekje op zijn oogjes. Hij sliep als een roos. Sinds dien slaapt hij altijd met een doekje over zijn oogjes en dat gaat heel goed. Je kan altijd even proberen of het bij jouw kindje ook helpt.

Succes!

Groetjes,
Nanda
 
Bij mijn dochter hielp inbakeren. Je zij dat ze het uitgilt dat deed mijn dochter in het begin ook. Je moet daarin wel consequent zijn. Gewoon (is wel moeilijk hoor) een half uur laten huilen en dan pas gaan kijken. Na een week zijn ze het gewend en heb je geen kind aan ze.

Groetjes AAfke
 
Een kind van 6 weken een half uur door laten huilen? Op die leeftijd is het juist zo belangrijk dat ze zich veilig en geborgen voelen en dus ook dat ze getroost worden als ze huilen.
 
Bij ons ook veel huilen. Inbakeren hielp wel. Moet je inderdaad even doorzetten. En laten huilen is heel moeilijk, het deed echt pijn in m'n hart, maar kan echt geen kwaad bij 6 weken. Wij waren ten einde raad, dus inderdaad laten huilen. Nu is het een prachtventje dat zich heel veilig voelt en niet bang is voor andere omgevingen of mensen, terwijl veel andere kindjes van deze leeftijd (9 mnd) dat wel zijn.
 
Een half uur huilen kan inderdaad geen kwaad. Onze dochter, nu 4 week, huilde ook veel en wilde niet slapen. Vooral snachts. Wij hadden haar op de kamer en hebben er voor gekozen haar toch op haar eigen kamer te leggen en even te laten huilen. We doen haar altijd in haar eigen bedje en even huilen mag. Een baby heeft ook recht op huilen en drie uur per dag huilen is normaal voor een kind. Je kind kan moeilijk alleen in slaap vallen en ik zou haar steeds iets langer laten huilen voor je naar haar toegaat zodat ze leert zelf in slaap te vallen.
 
Hoi Helen,

Mijn zoontje deed precies hetzelfde als jou dochtertje.
Ik heb hem ook geprobeert in te bakeren, maar hij ging er helemaal van over de rooien tot voeding uit spugen aan toe.
Ik heb vanalles geprobeert lavendel, op het hoofdkussen sprenkelen en dat soort tips die ze geven op het cb.
Niks hielp ik heb me er toen maar bij neer gelegd dat mijn zoon geen goeie slaper was.
nu is hij ruim 9 maanden en hij slaapt nog steeds erg onregelmatig, wat ik ook geprobeerd heb, zelf de 3 r's werkten niet bij hem.
nu slaapt hij nu hij meer kan ook veel beter ik denk dat hij gewoon gefrustreerd was in alles wat hij wilde en nog niet kon.
Mijn zoontje slaapt nog steeds ongeveer 2 hooguit 3 uur op een dag (overdag) en snachts slaapt hij gelukkig door.

nou succes en ga niet inbakeren als het je niet aanstaat en als je dochter er niet leuk op reageert, ga op je gevoel af en laat het nu ze nog zo jong is niet al te lang huilen een half uur laten huilen met 6 weken is erg lang! als je dochter na ongeveer 10 minuten nog niet stil is ga dan kijken en troodt haar, of ga samen met haar slapen in bed.

Groetjes een ervaren jonge moeder van 24.
kim
 
hoi helen
wat je ook kunt proberen is om naar een osteaat te gaan met de kleine misschien zitten er nog wat dingen niet lekker ik heb het zelf ook met mijn zoontje en ik heb er spijt van dat ik niet eerder naar de osteopaat ben gegaan want het kleine ventje had echt ook wel pijn hij slaapt nu veel meer en is een stuk rustiger en vrolijker suc6
 
Terug
Bovenaan