Huilen en spugen.

Hallo allemaal,

Onze dochter is net 1 jaar. Sinds een week gebeurd het volgende: bij het in bed leggen 's avonds begint ze te huilen als ik weg loop. Als ik haar laat liggen begint ze ook te braken. Hele golven voeding. Elke avond opnieuw gebeurd dit. Na het spugen en verschonen heeft ze de grootste lol en valt na een tijdje gewoon zonder problemen weer in slaap. Nu vandaag zit ze in haar kinderstoel en stopt ze elke keer haar vingers achter in haar keel en kijkt me dan aan. Als ik zeg dat ze moet stoppen en haar hand eruit haal, wordt ze enorm driftig en steekt dan weer haar vingers achter in haar keel waardoor ze enorm begint te kokhalzen. Ik weet dat ik het geen aandacht moet geven maar als ik dat niet doe dan braakt ze zo ie zo. Ik weet me af en toe geen raad meer. Wie herkend dit en wie heeft er tips voor mij.

Een af en toe wanhopige moeder.
 
Probeer is om haar vingertjes uit haar mond te halen, maar kijk haar niet aan en zeg er ook niets van. Dat is allemaal aandacht.
Gewoon heel casual in het voorbijlopen het handje beetpakken en uit haar mond halen, alsof het niet anders is als een aai over de bol geven.

Misschien weten ze op het cb hier wel meer over?

succes....
 
Hoi, herkenbaar verhaal. Het is inderdaad aandacht vragen, als ze die niet op een positieve manier krijgen, dan willen ze het op een negatieve manier. Wij hebben het volgende gedaan: niets zeggen, niet boos worden o.i.d. Als ze in de kinderstoel zit, haalden we de vingers uit de mond en keken haar niet aan en zeiden niks.Als ze netjes at, dan gaven we haar complimenten of een stickertje. In bed is het een ander verhaal als je alles moet schoonmaken. Toch is het het beste om het kind uit bed te halen, de boel te verschonen en haar terug te leggen in bed. Dit alles zonder 1 woord te zeggen (hoe moeilijk dat ook is, want je bent bv boos of gefrustreerd). Ze houden het een paar avonden vol, maar bij ons was het van korte duur! Veel succes.
 
Terug
Bovenaan