Huilen halen opvang

Mijn kleine man van 11 maanden gaat sinds oktober naar opvang. Alle keren bij ophalen lachen en blij. Ineens vandaag kom ik hem ophalen en zodra hij mij zag ging hij ineens huilen. Werd er helemaal door overrompeld. Weet niet waar dit ineens vandaan komt. Moet ik mij zorgen maken?<br />
 
Misschien vindtie t jammer dattie weer naar huis gaat? Mn zoontje heeft ook n tijd niet leuk gevonden als ik m bij oma op kwam halen. Ik blij hem weer te zien maar andersom helaas niet..

 
Welnee zulke periodes hebben ze nou eenmaal. Ik werk al ruim 10 jaar in de kinderopvang en veel kindjes hebben het de hele dag suuuuper leuk en gaan huilen zodra ze mama of papa zien bij ophalen. Dat is gewoon een stukje ontlading / blijheid en heel normaal. Het lijkt dan alsof ze de hele dag gehuild hebben maar dat is absoluut niet zo.

Er komen ongetwijfeld nog wel wat weekjes dat je hem huilend achterlaat of dat de juffen hem uit je armen moeten trekken omdat hij aan je nek hangt. De verlatingsangst komt echt nog! Dat betekent niet dat je kindje het niet leuk heeft, maar dat het afscheid moeilijk is en hij bij je wilt zijn omdat jij veilig en vertrouwd bent. Elk kind heeft periodes dat ouders ze huilend achterlaten of ophalen, meestal begint dit rond de 10 maanden en is het het ergste tot 2 jaar dus bereid je er maar vast op voor ;)
 
Terug
Bovenaan