Huilen hele avond



Hoi,

Ik ben blij dat ik lees dat ik niet de enige ben met een huilend kind.
Me dochter die huild ook steeds maar dan het 's avonds soms tussen 18:00 en 00:00 maar meestal tussen 20:00 en 00:00. Me vriend die wil dan alleen maar melk geven aan onze dochter maar ze mag niet zoveel drinken van het Consultatie Bureau dus ik zei dat doen we niet. Dan is die meestal wel boos omdat hij meestal tv wil kijken in die tijd. Af en toe laten we haar huilen maar als me vriend dan tv wil kijken haal ik haar naar de woonkamer toe want anders krijgen we weer ruzie. Vandaag was ze ook weer aan het huilen en ik heb last van me rug dus heb haar gewoon laten liggen en we keken tv in de woonkamer ik hoop als we strax naar bed gaan rond 22:00 dat ze dan stil blijft. Ik wil ook haar steeds laten liggen maar ik vind het niet leuk en ze word dan ook helemaal hees. Ik ben blij dat ik dat even hier kon typen.

Mijn dochter is trouwens 2 maanden en 21 dagen. Dus bijna 3 maanden.

Groetjes Daisy

 
Hoi Daisy,

je bent idd niet alleen!! Sigrid heeft ook zo'n periode gehad. Als je echt zeker weet dat er niets is om van te huilen, laat haar dan ook gewoon gaan. Het kan soms erg moeilijk zijn, maar het is een ritme waar de kleine echt zelf doorheen moet komen. Ik hoorde van sommige mama's dat inbakeren helpt. Maar persoonlijk zou ik daar niet te snel aan beginnen. Het zijn namelijk allemaal weer dingen die ze later weer los moeten laten. Maar als het goed doet, moet je het gewoon doen uiteraard. Misschien kun je het avondritueel wat aanpassen. Bijvoorbeeld s'avonds voor het slapen in bad en daarna nog een fles. Heb ik ook zo met Sigrid gedaan en die werd lekker rozig van het warme water en dat heerlijk flesje er achter aan. Of de flessen op een andere tijd als je een vast schema aanhoudt. Hopelijk kun je hier wat mee, als je deze tips nog niet eerder gehad hebt.

Succes,


Petra
 
Hoi daisy, je zou inderdaad kunnen inbakeren. helpt perfect! het is wel even wennen (voor jou) als je je kindje helemaal ingepakt ziet. maar voor haar zal het echt super lekker zijn. we doen dit ook met die kleine van ons. ze is nu 12 weken en we zijn al 9 weken bezig. ze slaapt nu 20 van de 24 uur terwijl dit voorheen maar 5 uur van de 24 was. nu ben ik bezig met afbouwen..maar pas op: dit gaat niet zomaar. het heeft tijd nodig. want ze had ook tijd nodig om aan de doeken te wennen en nu heeft ze tijd nodig om te wennen aan het slapen zonder doeken. succes verder :=)
 
Hoi,
Als ze zo huilt is ze dan wel stil als ze bij jullie is. Even lekker knuffelen en aandacht?

tuurlijk is het niet leuk als je kind huilt en persoonlijk (maar dat is ieder voor zich) heb ik ons dochtertje nooit laten huilen. Omdat ik van mening ben dat als een kind huilt er iets is. Dat is de enige manier om het te kunnen uiten en als er dan geen gehoor aan gegeven word vind ik dat erg sneu.

wat je vriend betrefd over tv kijken ja helaas soms gaat het niet zo als je wilt in je leven en dan is geen tv kunnen kijken toch het minst erge? Je moet samen met je vriend een oplossing vinden elkaar steunen en 1 lijn trekken. Vinden jullie beide dat het niet nodig is om haar er uit te halen sta dan samen sterk. Maar doe het dan niet de ene keer wel en de andere keer niet.

Het klinkt bot en simpel en ik heb ook geen ervaring met huilbaby's s avonds alleen overdag en dan soms wel 8 uur achter elkaar. door mijn werk. en het is heel intensief. Maar ik hou altijd in mijn achterhoofd dat de kleine er niets aan kan doen. En me iets duidelijk probeert te maken wat in onze ogen misschien niet belangrijk of begrijpelijk is maar voor zo een kleintje wel.

Heel veel succes en probeer met je vriend te praten.
groetjes
 
Persoonlijk zou ik haar uit haar bedje halen en haar lekker knuffelen. Een baby kan je niet verwennen. Ik heb mijn zoontje nooit laten huilen toen hij zo klein was,  het is wel lastig ja als je dan net iets anders wilt doen maar voor je het weet is die periode weer voorbij en dat huiluurtje ook. Je hebt nog geluk, bij ons was het huiluurtje rond 6 uur, dus net wanneer ik moest gaan koken. Wat je ook doet, wel altijd het zelfde doen, dus niet 1 avond eruit halen en lekker knuffelen en de andere avond laten huilen, op die manier begrijpt ze er helemaal niks van, en dat consequent zijn, dat blijft.

Sterkte ermee.
Lia
 
Hoi,

Wat naar zeg, dat je vriend dan boos wordt omdat jullie kindje huilt, omdat ie tv wil kijken. Lijkt me erg naar voor je. Bij een kind zit nou eenmaal geen gebruiksaanwijzing. Maar goed, het huilen van je kindje is natuurlijk niet leuk. Weet je zeker, dat er niets aand de hand is. Het heeft geen krampjes ofzo? Dat begon bij ons dochtertje altijd zo rond zes uur 's avonds. Wij wisten dat ook niet in het begin, maar vrienden wezen ons erop, dat dat het wel kan zijn. Het enige wat wij toen hebben gedaan, is haar bij ons nemen op bed en op onze buik laten slapen (boven de dekens!!!). Daar werd ze heel rustig van. Ook zijn wij overgegaan op andere voeding. Wij gaven meteen flesvoeding Nutrilon 1, zijn toen overgestapt op Nutrilon Omneo, tegen darmkrampjes. Dat hielp. Het werd steeds minder. Als je borstvoeding geeft, dan weet ik het niet. Maar geef je wel flesvoeding, dan zou je dit eens kunnen proberen.

Succes ermee!

Groetjes Marielle
 
Hallo
Mijn baby huilt 's avonds ook weleens. Afhankelijk van hoe het klinkt jammerend, dan laat ik haar liggen of echt overstuur, dan haal ik haar uit bed. Soms wordt ze dan ook nog niet stil en dan stoppen we haar in de draagdoek ligt ze lekker bij me en valt eigenlijk meteen in slaap. Zo heb ik wel mijn handen vrij en kan ik bijna alles doen wat ik wil, behalve koken.
Veel succes groetjes Djacky
 
Terug
Bovenaan