Huilen huilen en nog eens huilen

<p>Hoi mama's,</p><p>Sinds 7 weken hebben wij een prachtig jongetje in ons leven mogen verwelkomen. Wat een eer om zijn mama te mogen zijn! Helaas zit ik de laatste dagen meer te huilen dan dat ik geniet. </p><p>De eerste weken was hij een echte 'beginners baby' zoals veel mensen zeiden, maar de laatste week huilt hij zó verschrikkelijk veel. Ik vermoed dat het vaak krampjes zijn ivm het trappelen met de beentjes, maar de laatste dagen lijkt het wel bijna meer gericht naar mij te zijn... hij begint met huilen als mijn vriend naar zijn werk gaat, en is dan alleen stil te krijgen door heel veel te knuffelen en rond te lopen. Als ik hem dan in de box wil leggen begint het weer van voor af aan, het lijkt dan elke keer langer te duren om hem stil te krijgen. In de draagdoek slaapt hij wel vaak een paar uurtjes en dan kan ik nog wat huishoudelijke dingetjes doen, maar het lijkt wel alsof hij contant aan me vast geplakt moet zitten..</p><p>Bij mijn vriend in de armen is hij veel sneller rustig en blijft hij wel slapen bij het terug leggen ondanks onze zelfde aanpak. Als ik het echt niet meer zie zitten en ik loop met hem naar mijn schoonouders is hij stil zodra we binnen komen, mijn schoonmoeder baalt er bijna van dat hij bij haar nooit wakker is. Zodra ik weer met hem binnen kom in ons huis begint het feest weer.. </p><p>Ik ben echt en beetje ten einde raad. De nachten gaan overigens prima, dan komt hij 1x snachts voor zijn voeding en een schone luier.  Waarom kan hij het overal wél behalve bij mij? Wat is er wat ik niet heb of verkeerd doe?? Ik hoop dat jullie tips hebben of ervaringen kunnen delen die misschien wat geruststelling bieden....</p><p> </p>
 
Het is echt niet op jou gericht! Deze periode is t zwaarst en er is een huilpiek nu! Ik droeg mijn dochter zowat nonstop in de draagdoek. Wegleggen was er niet bij. Ze is van 4 nov en t kerstdiner hebben man en ik apart moeten eten, als we gaan neerlegden ging ze krijsen. Zegt dat genoeg? Gewoon volhouden, het wordt echt beter. Vanaf 3 mnd legden we onze dochter op haar buik te slapen, dat maakte echt verschil. In de box bijv, dan konden we dr zien. Maar t wordt echt beter!!
 
Hoi Heel herkenbaar dat huilen rond die leeftijd mijn dochter deed dat op het moment dat ik aan eten dacht heb denk tot wel 3 maanden met 1 hand moeten eten en koken 
Als je zoon last van krampjes heeft probeer eens een warme pittenzak in de box te leggen en met zn buikje er op dat hielp hier goed en ze sliep heerlijk zo met haar billen in de lucht
 
Dit is echt niet naar jou gericht, wees gerust! Rond deze leeftijd hebben ze een huilpiek. Dat is super zwaar, maar gaat gelukkig ook vanzelf weer over. Mijn man kreeg onze zoon ook altijd sneller stil dan ik.
Ben je misschien zelf ook erg gestrest? Ik merkte dat dat niet bijdroeg aan het stil krijgen van onze zoon. Ik heb geprobeerd mijn mindset een beetje te veranderen. Van: stop please met huilen, naar huil maar en ik troost je. 
Als je zelf minder gericht bent op het laten stoppen van huilen, maar meer op het troosten en er zijn, ben je veel rustiger. Het is moeilijk en na een uur lopen met een huilende baby is het een serieuze uitdaging, maar ik merkte dat het hielp, zowel voor mij als mijn zoon. 
 
Hallo. 
Hier zit ik met het zelfde probleem.
Mijn dochter huilt al een paar dagen. Als ze slaapt (Wat ze haast niet doet ) is ze rustig maar zodra ze wakker is begint ze gelijk te huilen.
Soms even niet weten wat ik moet doen. Krampen heeft ze ook behoorlijk last van. 
Voor mezelf heel weinig slaap á 3 uur per dag. Maar ik blijjf positief en verwacht dat het vanzelf over gaat. 
 
Sterkte en altijd positief blijven alles komt goed denk ik altijd. 
 
Mijn dochter is nu ook 7 weken. Ze huilt ook meer. Het lijken ook krampjes te zijn. Afgelopen weekend was ik door de hormonen ook helemaal van slag haha. Ik zei tegen mijn man we moeten nu even wandelen.  Dat deden we en ze was natuurlijk weer stil. Inderdaad als we binnen komen in ons eigen huis lijkt het dat ze meteen weet ; aaah ik ben thuis. Ik had afgesproken met een  vriendin om.naar de film te gaan. En dat had ik wel even nodig. Super gezellig en je kan even tijd voor jezelf.maken. even uit die mooie bubbel. En ik mistte haar super erg natuurlijk. Het blijkt ook dat ze nu in een sprongetje is. Dus ik heb wel veel aan de oei ik groei app. En ik heb een draagzak besteld. Eentje die op een doek lijkt. Dan kan ze lekker bij mij liggen en dan kan ik ook nog wat doen. Want ze is wel stil als je haar in slaap wiegt op schoot. Ik hoop dat je er wat aan hebt. En ik herken me in je verhaal dus het is volkomen normaal. Dat geeft mij ook meer rust .
 
Terug
Bovenaan