Huilen, huilen en nog eens.....huilen

Onze zoon Renzo is nu 5 weken oud. Het is een heerlijk ventje maar hij maakt het ons soms wel erg moeilijk. Het probleem is nl. dat hij erg veel huilt als hij na een voeding, die hij half slapend drinkt, weer in zijn bedje gelegd word. Gelijk die kraaloogjes weer wijd open en huilen, tot aan krijsend toe. Als we hem dan oppakken omdat het te gek wordt is dat even goed maar na 5 minuten zet hij het weer op een krijsen. Hoe we hem ook troosten, niets lijkt te helpen. Het lijkt ons dat ie af en toe uitgeput moet zijn. Als hij van de 24 uur in totaal 4 uurtjes slaapt zou je dat toch zeggen. Maar slapen ho maar. Van het consultatieburo werden we ook niets wijzer. Wie heeft het zelfde meegemaakt of bevindt zich ook in deze situatie en heeft tips voor ons en ons kleine mannetje zodat zowel hij als wij aan onze rust toekomen?
Alvast bedankt!
Groeten van een uitgeputte vader en moeder.
P.s. we houden wel zoveel mogelijk regelmaat in voedingstijden, slapen en in badgaan.
 
Beste ouders van Renzo,

Wij hebben met onze oudste zoon (Floris) precies hetzelfde meegemaakt. Hij was vrijwel 24 uur per dag wakker en huilde daarvan 22 uur per dag, gek werden we én wanhopig!

Ik ben toen ook op internet op zoek gegaan naar "hulp". Floris was toen alleen al wel wat ouder, een week of 10. Ik ben toen begonnen met pilletjes van VSM (Kindival, voor onrustige kinderen) en inbakeren in een pacco (www.pacco.nl). Ik heb hem toen steeds de voorgeschreven hoeveelheid Kindival per dag gegeven en hem standaard 1,5 uur na zijn voeding in zijn bed gelegd met zijn speen.

Floris huilde met 10 weken al wel een stuk minder, maar na een aantal dagen ging het slapen al een stuk beter. Floris is nog een flinke tijd ingebakerd geweest, dat was voor ons de oplossing. Ook met de pacco een heel gedoe, maar minder dan op de ouderwetse manier.

Je kunt op www.pacco.nl veel lezen over onrustige kinderen en inbakeren. Ik wens je heel veel suc6 én het gaat over!

Onze zoon Floris is nu 17 maanden, die leggen we nu gewoon in bed en hij gaat heerlijk slapen.
Nu onze jongste, Julius (bijna 4 weken) nog, maar die is echt stukken rustiger!

Berthelotte
 
Veel kinderen hebben last van darmkrampjes. Misschien heeft Renzo daar ook last van en moet je bij de drogist of apotheek Cinababy halen van VSM...Bij mijn dochtertje hielp alleen Cinababy niet en heb ik voor elke voeding 20 cc afgekoelde venkelthee gegeven. Na 2 wkn was het over.

Je moet wel even nagaan of hij idd alleen maar huilt of ook met zijn beentjes trappelt.

Een vriendin van mij gaf ook Cinababy om haar zoontje rustig te krijgen. Het hielp ook. Het is homeopatisch.

Evt. moet je anders als dat het niet is aan inbakeren denken....worden ook veel kinderen heel rustig van...alleen wel even afwachten tot het weer wat minder is. Het is nu te warm voor die doeken.

Suc6
Groetjes
dagmar
 
Ons dochtertje, nu 4 mnd, heeft ook de eerste maand erg veel gehuild. Het was dat ik geen genoeg voeding had. Toen aan de fles. Ook dat kan het zijn dat er iets mis met de voeding is. Het zijn allemaal dingen die je moet ontdekken. Dat kan erg lastig zijn, je krijgt altijd zoveel advies dat je het op een gegeven moment niet meer weet. Maar volgens mij is het beste advies om de dingen die jouw aanspreken je eerst een voor een uit moet proberen en kijken waar jouw'n kindje het beste op reageerd. Schrijf ook voor jezelf op hoe je het doet, want dan kun je de dagen met elkaar vergelijken. Of het nu het inbakeren is of de cynababy of andere hoeopatische druppels probeer het voor een paar dagen uit en verwacht niet meteen wonderen, maar er zit vast het wonder voor jullie bij. Het grootste wonder is jullie kindje en geniet wel van de mooie momenten, ook die zijn snel voorbij.

Succes!!
Groetjes Hannie
 
Voor je aan de homeopathie en medicatie nog wat tips.Als je Renzo in zijn bedje legt probeer dan de lakens/dekens/dekbed zo strak mogelijk over zijn lijfje te leggen.Dit geeft baby's een beschermd gevoel en meestal slapen ze dan beter.Probeer Renzo ook zoveel mogelijk te laten boeren tussendoor en na afloop van de fles.Geen lucht in zijn buik scheelt ook weer.
 
Hoi

Mijn eerste kind heeft ook heel veel gehuild. Hij kreeg tot 6 maanden oud borstvoeding, daarna kunstvoeding. En toen kreeg hij opeens huidproblemen. Op advies van de huisarts zijn we toen overgestapt op hypo-allergene kunstvoeding en toen was het eczeem over. Ook huilde hij opeens minder.

Ik ben er nu bij mijn tweede kind achter dat dat vele huilen een gevolg kan zijn van koemelk-allergie. Ik geef borstvoeding en hou nu een dieet aan die aangeraden wordt bij koemelk-allergie en het huilen van mijn dochtertje is stukken minder. Bij het consultatieburo vinden ze het wel raar dat ze niet de klassieke symptonen vertoont van koemelk-allergie (ontlastingproblemen, huidproblemen, luchtwegproblemen etc), maar zij redeneren zo: als het helpt, ermee doorgaan.

Misschien voor jullie iets om te proberen? Geef je kunstvoeding, stap dan geleidelijk over op hypo-allergene voeding (stappenplan staat geloof ik op het pak/blik). Binnen 1 tot 2 weken moet je dan verschil merken. Geef je borstvoeding, schrap dan het volgende direkt uit je menu: zuivelprodukten, kippe-ei, vis en schaaldieren, noten en pinda's, sojaprodukten, zaden en pitten.
Binnen 1 week moet je dan verschil merken.

Mocht je totaal geen verschil merken, dan heb je koemelkallergie wel uitgesloten en kun je (stapsgewijs) weer over gaan op de gewone kunstvoeding of i.g.v. borstvoeding alles weer eten. Maar merk je toch verschil, neem dan kontakt op met je consultatieburo. Zij kunnen je dan verder adviseren en eventueel een medische verklaring opstellen waardoor je de extra kosten bij je ziektenkostenverzekeraar kunt verhalen.

Succes in ieder geval.

Esther
 
Hoi ouders van Renzo,

Om gék van te worden he, dat gehuil?

ook ons zoontje van inmiddels 4 1/2 maand heeft de eerste 3 1/2 maand alleen maar gekrijsd. Hij bleek (kwamen we met 11 weken achter) Reflux te hebben. Hij krijgt hiervoor medicijnen. Dat hielp eventjes en toen begon het weer. Nu zijn we er net achter dat hij ook een koemelk allergie heeft. Ik gaf borstvoeding, maar nu krijgt hij Nutramigen.
Toch goed (zoals Esther zegt) om eens uit te zoeken denk ik!

Groetjes, Cornelie
 
Bedankt zover voor alle reakties op ons verhaal. Op dit moment gaat het beter met Renzo. We hebben een aantal opties uitgeprobeerd zoals Cinababy en Kindival van VSM en kunnen zeggen dat onze zoon hier baat bij heeft. Tevens hebben wij het boek "Oei,ik groei" De acht sprongen in de mentale ontwikkeling van je baby aangeschaft. We kunnen iedereen aanraden die met ongeveer dezelfde problemen zit dit boek te kopen. Er staan vele herkenbare ervaringen van ouders in en stukken over 25 jaar onderzoek naar voornoemde problemen waardoor je weet dat je dit niet alleen meemaakt. Het neemt een stuk onzekerheid weg en geeft een stukje steun in de verdere ontwikkeling van je baby waardoor beide een stuk rust krijgen. Groetjes ouders van Renzo.
 
Terug
Bovenaan