huilen,huilen op het kdv

Hallo meiden!

Ik had begin deze week al een topic geplaatst dat ik Teun moest gaan halen op het kdv.
Vandaag was het weer niet veel beter.
Vanmorgen was hij super vrolijk tot ik hem aan een van de leidsters van het kvd gaf.
Dikke tranen biggelde over zijn wangen. Zo zielig!!
Ik heb hem nog getroost en toen was het goed maar daarna weer dikke tranen.
Ik kon hem buiten bij de auto horen huilen.
Ze belde om 12:00 uur weer dat het echt niet beter ging maar ik kon echt niet eerder naar huis,had mijn afspraken van afgelopen maandag ook al naar vandaag geschoven.
Ik moest hem dan wel voor 17:00 ophalen omdat het tussen 17:00-18:00 erg druk is en ze geen 1 op 1 kindje kunnen gebruiken. Gelukkig kon mijn vriend hem halen.
Wie heeft dit ook gehad of weet wat het is?
Afgelopen woensdag heeft mijn moeder opgepassen en heeft hij niet gehuild,bij mij is hij ook vrolijk. Zou het misschien eenkennig zijn of verlatingsangst?
Hij heeft het sinds deze week,de afgelopen 3 weken hebben we vakantie gehad.
Ik weet het niet meer,alle tips zijn welkom!
Misschien iemand met ervaring die op het kdv werken?
Alvast heel erg bedankt voor het lezen!!

Groetjes Mikkie.

Hoi Mikkie,
Ik blijf het een heel raar verhaal vinden van jouw dagverblijf. In je andere topic wilde ik er niet zo diep op in gaan, daar ging de topic tenslotte niet over. Dus ik ben blij dat ik nu even mag zeggen wat ik er van vind.
Ik heb op verschillende kdv gewerkt en ben deze werkwijze nog nooit tegen gekomen!
Vooral op een babygroep zijn er regelmatig kinderen die nou eenmaal wat meer huilen dan de anderen.
Dit kan verschillende oorzaken hebben; eenkennigheid, verlatingsangst, of gewoon weer een kwestie van wennen. Er zijn ook kinderen die het gewoon niet zo leuk vinden op een kdv en die huilen dan wat meer als dat ze thuis doen.
Teun is natuurlijk met vakantie geweest en is nu ook op een leeftijd dat hij eenkennig kan zijn én verlatingsangst kan krijgen.
Een kdv moet hier rekening mee houden en op ingesteld zijn.
Daarom mogen er ook minder kinderen op een babygroep zitten dan op een peutergroep.
Ik ken werkdagen waarop we meerdere babies hadden die meer aandacht vroegen dan normaal. Als ik daarvoor de ouders zou bellen, hadden we een lege groep overgehouden!
Welke maatstaven hanteren ze dan om te bepalen dat een kindje 1 op 1 begeleiding nodig heeft?
Persoonlijk vind ik het wel erg makkelijk om dan te zeggen; "Oh, dan bellen we mama toch, moet zij je maar komen halen."
Hij zit daar niet voor niks; jij bent werken en kan niet elke keer hard weg lopen om je kind te gaan halen.
Je betaald goed geld voor zo'n plekje en je mag daar zeker wel wat voor verwachten.

Als ik het goed heb begrepen, is dit gekomen na de vakantie. Het zal wel een periode zijn, waar hij doorheen moet. Héél erg vervelend voor jou en hem, maar ik denk niet dat het een oplossing is om hem steeds te moeten komen halen.
Hoeveel dagen gaat hij naar het kdv?
Ik hoop echt voor je dat het volgende week weer beter zal gaan.
Groetjes Sil

Ik sluit me volledig aan bij Sil! Ik werk ook op een kdv (ook al op verschillende plaatsen gewerkt) en vind het ook echt raar dat je hem steeds op moet halen! Heb dit ook nog nooit meegemaakt.
Ik werk zelf in een groep met kinderen van 0 tot 4 jaar en inderdaad, als we om elk kindje dat huilt moeten bellen hebben we nog maar een klein groepje!
Vooral de dagen dat ik werk zijn erg druk, met veel grotere kinderen maar ook 4 baby's waarvan er 1 huilbaby is (de hele dag aan 1 stuk door) en 1 baby die ook erg onrustig is.
Daarnaast nog 3 kinderen van net 1 jaar en die zitten ook alle drie in een moeilijke periode...
Erg druk dus, maar het zijn kinderen en de kinderen zitten er idd niet voor niks! Het zijn allemaal fases waar een kind doorheen moet en ik vind het wel erg makkelijk van het kdv om dan maar naar mama te bellen. Het is hun taak om het kind op dat moment zo goed mogelijk op te vangen/te troosten/af te leiden en noem maar op!
Ik zou het daar echt eens over hebben als ik jou was hoor..

Verder is het natuurlijk zo dat het voor hem niet makkelijk is net na de vakantie, hij heeft waarschijnlijk veel aandacht gekregen en is gewend jou en zijn vader (?) bij zich te hebben en moet nu ineens de aandacht verdelen en jullie zijn er niet...dat is even wennen. Logisch! Maar wel heel vervelend, voor jullie en de kleine!

Hoop echt voor jullie dat het snel beter gaat, want het lijkt me ook echt een rot situatie!

X 4dec

Bedankt voor jullie reactie`s!!!
Ik ben er erg blij mee.
Teun zit in een groep van 0-4 jaar.
Hij heeft het altijd naar zijn zin gehad en nu dus 2 keer niet.
Ze zeggen dus dat het 1 op 1 is doordat hij echt de hele dag huilt en ze hem niet kunnen troosten. Alleen als hij slaapt is het rustig.
Ik ben iig blij dat jullie aangeven dat het niet normaal is dat ik hem op moet halen.
Het is voor mij de eerste keer dat ik hier mee te maken heb dus vond ik ook moeilijk om te zeggen dat ik hem niet kwam halen.Volgens mijn gevoel moet hij er even doorheen en dan is iid elke keer ophalen geen optie. Ik denk ook dat het eenkennig is of zo,hij heeft gehuild tot mijn vriend hem kwam halen,toen lachte hij meteen (door zijn tranen heen)
Hopelijk is het snel over want het werk echt niet fijn.
Wat is dat erg zeg als je je eigen kindje zo verdrietig achter moet laten
Bedankt iig!!

Groetjes Mikkie.

Oooh, Mikkie, wat vervelend. Ik kan me echt voorstellen dat je je niet echt lekker voelt hierbij. (Sorrie, beetje kromme zin)
Toch ben ik het helemaal met mijn voorgangers eens.
Je hoeft Teun echt niet op te halen.
Jij werkt...dan kan je niet steeds weg om je kindje op te halen.
Op dat moment zorgen zij voor hem.
Bij ons op het KDV werd er wel eens naar de ouders gebeld als een kindje veel huilde en dan werd de keuze aan de ouders gelaten.
Maar dat was meer omdat er ook ouders zijn die boos worden als hun kindje de hele dag huilt en ze weten van niks.
Ik denk echt dat het even een periode is waar jullie even doorheen moeten.
Drie weken is best alng voor zo'n ukkie.
Het is denk ik gewoon weer even wennen en daar moeten zowel jullie als hij en de leidsters even doorheen.

Succes ermee hoor!

Ik hoop echt dat het snel over is.

Hoi,

Ik werk niet op een kdv, maar zit wel in de oudercommissie, en dit is te zot hoor! Iedere woensdag werk ik thuis en gaat Heather naar het kdv, ook als ze last heeft van tandjes (is hier echt een drama, huilen, huilen, huilen). Ze weten dat ik thuis werk. Ik heb ook al aangegeven dat ze rustig mogen bellen, maar dat doen ze dus niet. Zeggen ze er ook gelijk bij dat ze niet gaan bellen als de baby huilt, alleen als het kindje echt ziek is ofzo. En het kan inderdaad lang duren voor een kindje goed gewent is op het kdv, maar volgens de leidsters van 'mijn' kdv is er nog nooit een kindje geweest dat het niet uiteindelijk ontzettend leuk vond. Al hadden sommigen er wel een half jaar voor nodig.

Ik weet niet of er nog meer kdv's in de buurt zijn, maar misschien moet je eens rond gaan neuzen. Ook ter orientatie voor jezelf.

Groetjes, KT

Ik vind ook dat jullie allemaal gelijk hebben en ik ga het maandag (dan moet hij weer) even aankaarten op het kdv. Ik wist ook niet hoe het allemaal gaat daar,Teun is de eerste en wist ik niet hoe het daar dus in zijn werk gaat.
Ik ben dus ook heel blij met al jullie reactie`s,ik voel me iets sterker.
Hopelijk komt het tot een goed eind!

Groetjes Mikkie.

Terug
Bovenaan