Huilen in campingbedje....

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

Wij zijn afgelopen weekend een weekendje wezen "proefkamperen" omdat we over 6 weken 18 dagen naar Frankrijk gaan met de tent.

Feline gaat dan samen met haar broer op een slaapgedeelte. Zij in het campingbedje en hij op zo,n veldbed.

Nu was het afgelopen weekend drama met slapen. Zodra ze dat bedje zag begon ze al met huilen. Soms duurde het ruim 5 kwartier voordat mevrouw eindelijk ging slapen.

Misschien is het ook wel onze schuld, want eigenlijk slaapt ze altijd in haar eigen bedje. Ik ben zelf niet zo van het overal maar slapen e.d. Onze zoon had dit ook toen hij rond de 10 a 12 maanden was.

Nu ben ik een beetje huiverig voor de zomer...

Wie herkent mijn verhaal? Of heeft tips.

Ik ga natuurlijk nu af en toe haar in dat bedje leggen, en misschien maar verplicht koffie drinken bij oma zodat zij in dat bedje moet :)

Groeten Kirsten

Hoi Kirsten,

Ik heb zo'n campingbedje van Deryan gekocht, werkt super! Feline heeft er al een paar keer in geslapen.
Ik weet niet hoe je Feline naar bed brengt, maar je moet het gewoon op exact de zelfde volgorde doen als normaal. En misschien een dekentje uit haar eigen bed meenemen die ongewassen is.
Een paar keer uitproberen voor je echt op vakantie gaat zou ik wel doen, anders moet ze in een vreemde omgeving ineens gaan wennen.

groetjes Maris

Hoi Kirsten,

Probeer haar vooral zoveel mogelijk te laten wennen aan het campingbedje.
Op vakantie lakens van thuis meenemen waar ze al onder geslapen heeft zodat het een bekende geur heeft en vertrouwd voelt.

gr Saskia

Hoi

Bedankt voor de reacties...

Ik heb besloten om haar eigen matrasje mee te nemen en in het bedje te leggen. Ten eerste vind ik die matrasjes van die campingbedjes veel te dun. Lijkt mij ook niet lekker liggen. En het lijkt me ook vertrouwd.

Ik zorg idd dat haar eigen lakens erop liggen als we gaan, en een al in geslapen slaapzak < een schone mee voor de rest van de vakantie > Ook haar vertrouwde knuffels gaan mee.

Ik legde haar net als thuis in bed, maar zodra ze eigenlijk in de buurt van dat bedje komt gaat ze gillen. Gek toch he? En nu is ze thuis opeens heel eenkennig. Ik kan de keuken niet inlopen of ze zet het op een brullen. Een soort verlatingsangst :)

Groeten Kirsten

Hoi hoi

Wij namen voor onze oudste ook altijd het matrasje en dekentjes van zijn eigen bedje mee. Is inderdaad prettiger liggen.
Wat je ook kunt doen is een paar keer laten wennen op haar eigen kamertje in het campingbedje. Deed een collega van mij ook.
Succes

Tam

Terug
Bovenaan