Huilen in de auto (baby 3 maanden)

De eerste weken sliep ons kleintje heerlijk in de auto, zoals de meeste baby’s. Sinds 1 maand echter, panikeert ze elke keer.

Als we vertrekken is ze meestal rustig, dan begint ze zachtjes te huilen tot het echt volledige paniek is, heel erg huilen, krijsen, verslikken... Dat gaat zo’n 10-15 minuten door, en dan valt ze meestal toch in slaap.

We denken niet dat ze ergens pijn heeft in de maxi-cosi, want als ze daar binnenshuis in zit huilt ze niet. Als de papa of ik bij haar achteraan zit, lukt het meestal om haar iets sneller te kalmeren, maar het paniekmoment is zelfs dan onvermijdelijk. Een fopspeentje neemt ze al van haar geboorte niet.

Wat zou het kunnen zijn? Iemand tips?

Mijn dochter heeft de maxicosi en autorijden nooit leuk gevonden. De eerste maanden had ik een hekel aan met de auto weg gaan, want ik zat steevast gestresst achter het stuur, met een baby die volledig over haar toeren was. En dan kreeg ze het ook nog eens veel te warm in dat stoeltje. 
Het is na verloop van tijd wel wat beter geworden  vanaf 5 maanden ofzo ging ze als ik haar eerst moe liet spelen wel 30 min slapen. En sinds 6,5 maand kan ze na dat slaapje ook nog wel een half uurtje rustig zitten, beetje friemelen met een speendoekje dat aan het tuigje vast zit. Maar na een uurtje rijden zitten we nog altijd met een huilende baby. Lastig als je familie allemaal op 2 uur rijden afstand woont. Ze is 8 maanden nu. Ik denk dat ze er gewoon een hekel aan heeft. Misschien wordt het beter als ze baby af is.

Onze dochter heeft dit nooit echt leuk gevonden (ja, de eerste 2 weken ofzo ... ). Rond de 2-3 maanden was het echt drama: overstuur zijn, krijsen. Zo erg dat ik op gegeven moment eigenlijk niet alleen wilde rijden. Het is daarna wel iets beter geworden, maar echt een pretje is het nooit geweest
Nu is ze 1 jaar geweest. Het gaat beter, maar bijvoorbeeld in slaap vallen in de auto zit er niet in. Meestal begint ze na 10 minuten"uit uit" te roepen. 
Ze heeft gewoon temperament ;) 

Mijn zoontje vond autorijden ook vreselijk! Standaart na 10/15 min was het huilen huilen huilen... Niks hielp..
Met 1,5 werd het beter omdat hij wat begint te praten en dingen kon zien buiten...
Daarvoor.. Drama. Voor mij max 1 uur rijden anders deed ik het niet want het was vreselijk! Slapen deed hij al helemaal nooit in de auto..

Onze dochters houden ook niet van autorijden. In de maxicosi was het altijd huilen. In een autostoel kunnen ze meer zien en gaat het beter. Slapen in de auto doen ze allebei niet dus lange ritten proberen we te voorkomen.

Terug
Bovenaan