Huilen in de avond

Hoi allemaal!

Ik heb een baby van 12 weken die savonds wanneer we hem naar bed doen erg huilerig is. Maar waar het nou aan ligt weten we gewoon niet. Overdag houd ik er goed zijn wakkertijden in de gaten en leg ik hem in bed om te slapen. Hier doet hij erg korte dutjes waardoor ik dacht dat hij dan savonds oververmoeid is en dan huilerig is. In mijn armen slaapt hij beter. Maar dan nog huilt hij savonds erg veel en moeten we hem huilend in slaap wiegen.
Wat kan dit zijn of zijn de dingen die ik nog zou kunnen doen om dit te verbeteren?

Het kunnen een aantal dingen zijn. Een huil uurtje, is standaard voor jonge baby's. Zou rond 6 weken gepiekt moeten hebben, en rond de 3 maanden overgaan. (Is niet altijd precies een uur.)

Een andere mogelijkheid is, dat baby's hun omgeving goed aanvoelen. Dus als 1 van jullie stress heeft, of anderzins niet goed in de vel zit, kan de baby dat kanaliseren helaas.

Ik denk dat als het krampjes waren, het al eerder een groot probleem was?

Genoeg voedsel? Een hongerhuiltje klinkt als een startmotor.

Verder slapen sommige baby's ook gewoon minder goed dan anderen. In dat geval zit er bij 3, en bij 6 maanden een omslag punt. Het is niet altijd iets dat een ouder fout doet. In dat geval grote kans, dat je moeder of schoonmoeder met jouw of de vader van de baby iets vergelijkbaars heeft meegemaakt. En wat tips voor je heeft.

Terug
Bovenaan