huilen in de kinderwagen

Help!! Ons dochtertje van 5 maanden wil sinds een week absoluut niet meer in de kinderwagen liggen! Ze schreeuwt alles bij elkaar en op deze manier kan ik bijna geen boodschappen doen! Mijn man wil de kinderwagen nu omwisselen voor de 'buggy'. Maar ik vraag me af of dit wel goed is voor haar ruggetje. Wij hebben zo'n 'jogger-geval' die je om kunt bouwen tot buggy. Deze buggy kan wel redelijk plat, maar natuurlijk niet zo plat als de gewone kinderwagen. Kan ik haar hier in vervoeren of is dat erg slecht??? Alvast bedankt voor de reacties!
 
zo lang je geen uren gaat wandelan kan het geen kwaad. Kan toch ook in de maxi cosi of wipstoel en dat is eenbeetje hetzelfde.
Ik zou het gewoon doen in elk geval.
 
Gewoon de buggy zo plat mogelijk leggen en dan met haar boodschappen doen. Zolang het niet om uren gaat, maakt het niet zoveel uit, maar op een gegeven moment is je kind op de leeftijd dat ze om zich heen willen kijken en dan vinden ze die kinderwagenbak niet meer leuk.
Ik merk het ook al bij mijn eigen baby, nu haast 4 maanden, maar dat bekijkt ze nu nog maar even, vind ik.
 
Bedankt voor jullie reacties. Vanmiddag ga ik voor het eerst met de buggy naar buiten. Nu ik er op let zie ik vaak ouders met hele jonge baby's al met de buggy lopen. Ik zei altijd: Dat doe ik absoluut niet!!!! Maar ja, een continu schreeuwend kind in de wagen is ook niet leuk. Dat realiseer ik me nu ook wel. Ik vind het gewoon nog zo jong, 5 maanden. Gisteravond heb ik echt met buikpijn de kinderwagenbak naar zolder gebracht. "Dit komt nooit meer terug!!" dacht ik steeds. "Wat gaat het toch snel!!"
Waarschijnlijk ben ik er zelf gewoon niet aan toe, maar die kleine gewoon wel. Het is natuurlijk ook veel leuker om lekker om je heen te kunnen kijken. Nou, de komende maanden zal ik dus geen hele lange wandelingen kunnen maken, wat ik eerder wel vaak deed. Ach, komt allemaal wel weer.
 
Je moet gewoon kijken wat je dochter aan kan. Als ze redelijk sterk is, kun je gewoon lekker aan de wandel. Het geeft niet als ze in de ligstand iets omhoog ligt. Ze is al wel 5 maanden. Lijkt/klinkt jong. Is ze ook, maar liggend in een klein knikje kan geen kwaad. De knik is minder dan in een maxi cosi. En daar liggen kinderen soms ook tijden in. En ik zie nog geen scheef gegroeide kinderen rond lopen. Dus het zal allemaal wel wat mee vallen.
Succes!
 
Hier thuis verschillen de meningen ook nogal over wanneer een kindje in een buggy mag. Ik heb een wandelwagen en mijn dochter is nu 6 maanden. De wandelwagen wordt te klein en ze schreeuwt ook alles bij elkaar als we gaan wandelen en nu hebben we een nieuwe chicco london 5 standen buggy, en daar staat vanaf 0 maanden in. Nu heb ik dat ding vanmiddag uitgetest en mijn dochter vond het prachtig, ze lag helemaal plat en toch kon ze rondkijken. Ik heb er een voetenzak en een kap bij dus ze had het ook nog eens lekker warm. En het viel mij ook op hoeveel kinderen er van haar leeftijd en zelfs jonger al in de buggy zitten.

Ik zou als ik jouw was het gewoon uitproberen. Heb ik ook gedaan en bij mij is het geslaagd. Succes
 
Hallo,

Weet je wat ook misschien een idee is "een draagzak". OOk wel een buikdrager genoemd. Mijn dochter vindt het prachtig en die is bijna 3 maanden.
Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan