Huilen in slaap/slaapwandelen

<p>Hallo dames,</p><p>Mijn zoon van 5 is een echt een schatje alleen tijdens slapen herken ik hem niet meer.</p><p>Soms slaapwandelt hij door het huis. Maar wat hij heel vaak doet is keihard huilen in zijn slaap.</p><p>Ik stel hem gerust en laat hem vaak naar de toilet gaan en dan slaapt hij verder. De volgende dag vraag ik het hem en hij weet van niets (een nachtmerrie kan het dus niet zijn). Want van een nachtmerrie kan hij het me nog na vertellen. </p><p>Hij heeft een vaste ritme en voor de rest doet hij het goed geen problemen behalve zijn slaapprobleem.</p><p>Is dit herkenbaar ?</p><p>Groetjes</p>
 
Klinkt heel herkenbaar! 
Ik heb dat zelf gedaan tot mijn 14e. M'n broertje deed het en m'n neefjes nu ook af en toe.
Hard huilen en om m'n moeder roepen (die naast me zat), grote donkere holle ogen, bijna niet te troosten.
Bij mij was het standaard als het een hele drukke dag was geweest. Dit is bij m'n neefjes ook. M'n broertje moest even plassen en werd dan weer rustig. 
Google maar nachtangsten 
 
Mijn oudste dochter (net 4 jaar) doet ook weleens huilen in dr slaap. Dan is het net allemaal teveel voor dr geweest. Van de week ook weer door de zenuwen voor dr verjaardag.
 
Ik heb jaren gewandeld. Was echt het verwerken van alle indrukken van de dag. Praat met je kind en zorg voor een rustig slaapritueel. Slaapwandelen zelf kan verder geen kwaad.
 
Bedankt voor jullie reacties.
Zo te zien id het normaal ik dacht echt dat het afwijkend gedrag was.
Ik hoop dat het snel afneemt dan kan zijn broertje ook bij hem in de kamer slapen.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan