Huilen in slaap

Hi dames,
Onze dochter is 4 weekjes oud en een wolk van een baby. Slaapt als een beer, ook overdag. Nu is het sinds een paar dagen zo dat ze uit het niets keihard kan gaan krijsen/huilen in haar slaap. Huilen houdt hooguit 2 minuten aan en dan slaapt ze weer verder. We herkennen dit huilen niet zoals die bij de krampjes en hongerhuiltje.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Op internet vind ik vooral berichten die oudere kindjes betreft.
Thanks!
 
Ons kindje heeft dit ook een poos gedaan! Vooral de eerste paar weken. Bij ons ging het vanzelf over. Ik heb toen de uitleg gekregen dat ze s nachts veel verwerken van wat ze meemaken overdag.
 
Ons meisje heeft dit ook veel gedaan en soms nog wel (nu 10 mnd). Rond 6 weken heeft ze zelf een keer een kwartier lang met haar ogen dicht liggen huilen. Had niet het idee dat ze echt wakker was. Het klinkt inderdaad als verwerken van de prikkels van overdag. Het hoeft overigens niet om teveel prikkels te gaan, kan ook gewoon de manier zijn om prikkels te verwerken zonder dat het er echt teveel zijn. Helemaal als het samen gaat met sprong/iets nieuws kunnen of ontdekken (beter gaan zien etc) of met groeispurtje.
 
Hier precies hetzelfde bij ons mannetje van 7 weken en herken het ook van mijn dochter. Beide absoluut geen huilers, heel tevreden en weinig moeite met ‘drukte’. De slaap-huiltjes zijn/waren hier altijd heel zielig, inclusief pruillip en gebalde vuistjes, maar had verder nergens invloed op, ze worden/werden er niet wakker van of iets. Ik vond het stiekem altijd we heel schattig
 
[quote quote=10475702]Dank voor je reactie. Ah! Teveel prikkels gehad dan overdag? Hopelijk is het snel over.[/quote]Het hoeft niet teveel prikkels te zijn hoor! Dat dacht ik eerst ook. Maar dat is dus niet zo.
 
Terug
Bovenaan