huilen in slaap

Hallo allemaal,

Wie heeft hier ook ervaring mee. Onze zoon van 20 weken is een heel vrolijk mannetje. Overdag huilt hij amper, alleen 's nachts in zijn slaap wel. Hij wordt er zelf niet wakker van, maar het kan zomaar eens drie tot vier keer per nacht voorkomen. Hij slaapt van half 8 s avonds tot half acht 's morgens, dus als hij wakker wordt is het direct weer lachen en brabbelen. Alleen ben ik behoorlijk moe aan het worden. Want vanaf 2 uur s nachts tot aan half 8 's morgens wordt ik dus steeds wakker van zijn gehuil en ga ik uiteraard toch bij hem kijken. Een hand op zijn hoofdje en een speentje en het is weer goed. Heeft iemand hier ervaring mee en gaat dit ook weer over?

Groetjes Siem
 
Hoi Siem,
Ja dit is heel herkenbaar. Mijn zoontje doet dit ook al vanaf dat hij ongeveer 6 maand
was. Hij is nu 12 1/2 maand.
Ik ga er nu alleen niet meer uit want ik kan aan het soort geluid horen of het dromen is of dat er echt iets aan de hand is. Als hij huilt in zijn slaap dan is het ook zo weer
over. Heb dan het idee dat hij de dag aan het verwerken is. Misschien is dat bij jouw zoontje ook zo? Zou kunnen. Soms huilt hij door in zijn slaap en dan geef ik hem ook
een aai over de bol en zijn speen en dan is het weer goed. Ik denk dat dit wel weer over gaat. Het is al een stuk minder aan het worden. Het zal zijn nut dan ook wel hebben   denk ik. Die kleintjes kunnen immers nog niet zeggen wat ze beleven. Dan maar zo.
Ben het wel met je eens dat het vervelend kan zijn. Ook ik wordt van elk geluid dat hij
's nachts maakt wakker.... Heel vermoeiend.
Probeer te luisteren naar het soort huilen en of je er wel of niet naartoe moet.
Hoe dan ook ik hoop  voor je dat het snel minder wordt.
Succes ermee
Groetjes Melanie en Quinten
 
Hoi Siem,

Mijn zoontje heeft dit ook met perioden. het is vooral in de periode dat hij een sprongetje doormaakt en als hij overdag veel indrukken heeft opgedaan.
Ik kan ook horen of het een 'slaaphuiltje' is of dat er echt iets is. Hij huilt dan overigens maar een paar seconden en dan stopt het weer vanzelf.

groetjes bianca
 
Terug
Bovenaan