huilen in zijn slaap

Hallo,

Sinds een paar dagen huilt Ruben in zijn slaap. Soms hard en soms een beetje jammeren. Als ik dan naar boven ga om te kijken ligt hij te slapen en te huilen/jammeren.
Wie weet waar dit aan ligt?
Weet wel dat ze alles verwerken tijdens het slapen maar waar komt dan dat huilen vandaan? Zal hij al last hebben van nachtmerries?

Groetjes Diana

Hoi,

Denk inderdaad dat hij gebeurtenissen van overdags verwerkt in zijn slaap. Want heb geen idee waar nachtmerries over zouden moeten gaan bij baby's?

Groetjes Trudy

Ik denk dat Lynn's nachtmerries gaan over flessen en zussen die per ongeluk op je arm gaan zitten.
Lynn zit ook wel eens in haar slaap te mekkeren, meestal vlak voor de nachtvoeding. Mijn borsten staan dan al meteen paraat, maar Lynn blijft rustig nog 10 minuten zo doorslapen. Ik durf haar dan ook nog niet wakker te maken, want voor hetzelfde geld heeft ze nog geen honger.
Ik heb ook ergens gelezen dat baby's een kortere slaapcyclus hebben dan wij, zij hebben een cyclus van zo'n 50 minuten, geloof ik. Het kan dan ook zijn dat een baby in dat stukje dat hij niet zo vast slaapt, ligt te huilen.

Hoi Diana,
Jeske heeft dat ook weleens. Het is meestal niet zo lang, maar een paar halen,  maar soms klinkt het echt alsof er iets heel erg mis is, en als ik dan bij haar ben zie ik dat ze gewoon slaapt. Raar he.

Anne ligt soms te lachen in haar slaap. Ook is ze om de paar uur zeker 's nachts wakker. Ze gaat dan tegen zichzelf kletsen totdat ze weer in slaap gevallen is....
Van huilen heb ik nog niks gemerkt, behalve als ze een fles wil, maar dan is ze wakker!

Groetjes,
Natasja

Terug
Bovenaan