• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Huilen/krijsen baby onzekere mama

Lieve moeders,

Mijn zoontje kan flink huilen en krijsen als hij oververmoeid is. Helaas geeft hij onduidelijke signalen waardoor het slapen overdag lastig is en het vaak huilen wordt. Ik denk dat hij ca 1 tot 1,5 uur flink huilt/krijst op een dag (excl jengelen.

Als hij zo overstuur is pakken we hem altijd op, troosten, zeggen lieve dingen. Soms helpt het, maar soms ook niet. Is dit raar? Een baby 'moet' zich toch laten troosten en rustig worden bij 1 van de ouders en zeker de moeder?

En is het schadelijk voor de hechting dat hij dagelijks ontroostbaar is een moment? Ook al wordt hij liefdevol vastgehouden? Ervaringen hiermee?

Voel me onzeker hierover, hoop op wat geruststelling :)
 
Wij hebben ook regelmatig momenten gehad dat onze dochter ontroostbaar was. Dat weerhield haar er gelukkig niet van midden tijdens een schreeuw in slaap te vallen, wanneer ik haar in slaap wiegde op mijn schouder op de schommelstoel.

Hoe oud is je zoon?
 
Met 7 weken kan het gewoon een "huiluurtje" zijn. Als je op die term googled kan je een hoop vinden. In principe gewoon een kwestie van het verwerken van alle indrukken van de dag.
Vervelend voor jullie als ouders, maar normale ontwikkeling voor de baby.

Onze dochter is inmiddels bijna aan de kleuterschool toe, dus het is voor ons gelukkig allang voorbij. Hoewel ze toch vanacht ineens weer even een slechte nacht had.
 
Terug
Bovenaan